استارتاپ ویکند تخصصی زرناب ابتدای خردادماه جاری در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۱۲ کد : ۲۷۸۰۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۶۳
نشست خبری، استارتاپ ویکند تخصصی زرناب با حضور دبیران این رویداد ملی در روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه بیرجند برگزار شد. در این نشست خبری اعلام گردید رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب در ابتدای خرداد ماه جاری برگزار خواهد شد.
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب ابتدای خردادماه جاری در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در نشست خبری این رویداد ملی، دکتر اکبرپور، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه در این نشست خبری به حرکت دانشگاه بیرجند از سال 1401 به سمت مأموریت گرایی اشاره کرد و افزود: پس از برگزاری موفق جشنواره زرشک در استان دانشگاه بیرجند بر آن شد تا  در حوزه زرشک استارتاپی برای رفع دغدغه کشاورزان و تولیدکنندگان و عرضه کنندگان این محصول برگزار شود.
دکتر اکبرپور، محورهای این استارتاپ را در 5 بخش برشمرد و ادامه داد: محصولات سالم و ارگانیک و  ایده های فرآوری سازی و الگوهای نوین کشت و کاشت و ترویج روشهای نوین بهره برداری و افزایش راندمان در هکتار و بازاریابی و نیازسنجی داخلی و خارجی محورهای این استارتاپ است.
وی به پیش رویدادهای برگزار شده در این استارتاپ نیز اشاره کرد و افزود: ثبت نام در این رویداد از اسفندماه سال 1402 آغاز شد.
معاون دانشگاه به برگزاری نمایشگاه ایده تا محصول همزمان با برگزاری این رویداد از 1 لغایت 3 خرداد اشاره کرد و افزود: رویداد اصلی در دانشگاه بیرجند از 2 الی 4 خرداد 1402  با حضور متخصصانی از کشور برگزار خواهد شد.
همچنین در این نشست خبری، مهندس پویان، مدیر کانون ملی زرشک و عناب و مدیر مجتمع گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی به اهمیت محصول زرشک و  پتانسیلهای اقتصادی بی شمار این محصول اشاره کرد و گفت: دنیای امروز دنیای خام فروشی نیست و بایستی به سمت فرآوری محصولات و شیوه های جدید عرضه محصولات ورود نماییم. لازمه ورد به این عرصه حضور محققین و اساتید و دانشجویان و تجربه گران در این زمینه است و این راهکارها در استارتاپها جمع بندی و ارائه گردد. دانشگاه بیرجند این قابلیت را دارد که ایده ها را کاربردی نماید. در محصول زرشک حدود 64 فرآوده دارویی و غذایی می توان عرضه کرد. این رویداد می تواند ما را برای رسیدن به این هدف در تولید و عرضه یاری نماید. وی افزود: دانشگاه بیرجند برای این رویداد در نظر دارد که دبیرخانه دائمی داشته باشد تا این ایده‌ها به محصول تبدیل شوند.

آخرین ویرایش۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳