جلسه پرسش و پاسخ با حضور رئیس دانشگاه بیرجند برگزار شد

۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۱ کد : ۱۱۳۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۶۳۲

شورای صنفی کارکنان دانشگاه بیرجند با هدف ایجاد ارتباط بیشتر مسؤلان دانشگاه با کارکنان و دریافت مستقیم نظرات، انتقادات و پیشنهادات آنان اقدام به برگزاری جلسات ادواری دیدار و پرسش و پاسخ در سطح پردیس های دانشگاه نموده است.

جلسه پرسش و پاسخ کارکنان پردیس شوکت آباد دانشگاه بیرجند با رئیس دانشگاه روز سه شنبه 20 آذر 97 در تالار فرهنگ حوزه معاونت فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر حسین فرزانه پور رابط حقوق شهروندی دانشگاه درباره تاریخچه تدوین منشور حقوق شهروندی توضیح داد و گفت: تدوین برنامه و خط مشی مناسب در راستای اقدام برای تحقق حقوق شهروندان و حقوق بشر  و پایش و رصد مناسب از رسالت های این مجموعه است.

دکتر فرزانه پور با اشاره به وجود مجموعه ای از آیین نامه ها و شیوه نامه هایی که مسکوت و مغفول  مانده اند گفت:  احیای این موارد موجب افزایش شاخص رضایتمندی خواهد شد.

وی اولویت آگاهی دهی و آموزش مخاطبان خدمت اعم از دانشجویان و خانواده های آنان، اعضای هیات علمی و کارمندان در زمینه آشنایی با حقوق و تکلیفشان در اولویت اجرایی این مرجع در راستای صیانت و استیفای حقوق شهروندی دانست.

دکتر فرزانه پور برگزاری همایشها، سمینارها، کارگاه های آموزشی و نیز تعریف درسی با موضوع آشنایی با حقوق شهروندی در سرفصل دروس دانشگاهی را از راهکارهای اجرایی تحقق منشور حقوق شهروندی در دانشگاه برشمرد.

در ادامه کارکنان حاضر در این جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون مسایل کارمندی ابراز داشتند.

از جمله درخواستهای مطرح شده در این جلسه می توان به شیوه انتخاب کارمند نمونه، شیوه برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی، وضعیت استخدامی نیروهای قراردادی، مرخصی و ذخیره مرخصی، تبدیل وضع نیروهای شرکتی، حق مسکن کارکنان، تعلق گرفتن زمین به نیروهای قراردادی، اعمال مدارک دانشگاهی کارمندان، اجرای دورکاری در برخی از بخشها ، حق سرویس ایاب و ذهاب، سختی کار و ملاک های آن، چرایی تعطیلی تعاونی مصرف دانشگاهیان، اختصاص بیمه تکمیلی برای نیروهای شرکتی و مسایل رفاهی کارکنان اشاره کرد.

در پایان دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند و مهندس محمودرضا تولا رئیس شورای صنفـی کارکنان به سؤالات مطرح شده پاسخ دادند.

آخرین ویرایش۲۱ آذر ۱۳۹۷