با حضور وزیر علوم مرکز تحقیقاتی سیستم های هوشمند توان و انرژی، مرکز مشاوره و درمان و آزمایشگاه برق و کامپیوتر دانشگاه بیرجند افتتاح شد

۲۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۵ کد : ۲۹۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۰۱۶

ساختمان مرکز تحقیقاتی سیستم های هوشمند توان و انرژی و مرکز مشاوره و درمان دانشگاه بیرجند روز جمعه 20 مهر 97 با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، این مرکز به سه بخش پایش شبکه های انرژی، آزمایشگاه شبیه ساز سیستم قدرت و مرکز کنترل و بهره برداری نیروگاه هیبرید مجهز شده است.

این پروژه به مساحت 425 متر مربع سال 1395 در دانشگاه آغاز شد که برای ساختمان یک میلیارد و 500 میلیون ریال ابلاغی استان و یک میلیارد و 580 میلیون ریال از محل درآمدهای اختصاصی هزینه شده است.

شرکت توانیر برای آزمایشگاه شبیه ساز این مرکز سه میلیارد ریال کمک کرد همچنین برای احداث نیروگاه خورشیدی 2 میلیارد ریال توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یک میلیارد ریال از اعتبارات مدیریت سبز دانشگاه هزینه شده است.

ساختمان آزمایشگاه برق و کامپیوتر به مساحت 650 مترمربع سال 1394 در دانشگاه آغاز شد و 10 میلیارد و 370 میلیون ریال توسط کمک های خیرین، ردیف های متمرکز وزارتخانه و درآمدهای اختصاصی تامین و هزینه شده است.

مرکز مشاوره و درمان دانشگاه بیرجند به مساحت 700 متر مربع سال 1393 در دانشگاه آغاز شد و با هزینه کرد پنج میلیارد و 517 میلیون ریال امسال به بهره برداری رسید.

در جلسه ای که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مرکز مشاوره و درمان دانشگاه برگزار شد از علی اکبرفلاحی مالک کاشی نیلوفرکه اعتبارات آزمایشگاه برق و کامپیوتر و پروفسور بهفروز حامی ساخت سرای دانشجویی بهفروز طی مراسمی قدردانی به عمل آمد.

آخرین ویرایش۲۰ مهر ۱۳۹۷