در راستای بین المللی سازی دانشگاه بیرجند صورت گرفت:

راه اندازی اداره امور کنسولی دانشجویان بین المللی در دانشگاه بیرجند

۰۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰ کد : ۳۴۹۵ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۵۹۷
با درخواست راه اندازی اداره امور کنسولی دانشجویان بین المللی در دانشگاه بیرجند موافقت شد.
راه اندازی اداره امور کنسولی دانشجویان بین المللی در دانشگاه بیرجند

دکتر عبدالحمید علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافقت اصولی خود را با ایجاد اداره امور کنسولی دانشجویان بین المللی در دانشگاه بیرجند اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، با ایجاد اداره امور کنسولی دانشجویان بین المللی بنا بر درخواست دانشگاه بیرجند و با توجه به ضرورت تسریع و تسهیل در امور اجرایی دانشجویان خارجی و جلب رضایت آنها موافقت گردید.
دانشگاه بیرجند نیز برای ایجاد این اداره نسبت به تهیه مقدمات و پیش بینی های لازم اقدام نموده است.
دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند هدف از تأسیس این اداره را تسهیل در روند امور اجرایی کلیه مسائل مربوط به امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی دانست و گفت: صدور ویزای تحصیلی، صدور مجوز ثبت نام، صدور اقامت، تمدید اقامت، خروج و مراجعت و سایر موارد مرتبط از جمله مأموریت‌های این اداره خواهد بود.
رئیس دانشگاه بیرجند خاطر نشان کرد: با افتتاح اداره امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه بیرجند شرایط جذب دانشجویان خارجی تسهیل خواهد شد.
همچنین در موافقت اصولی ارسال شده از سوی اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی، این اداره کل آمادگی خود را برای ارائه آموزش های لازم و برگزاری جلسات توجیهی و نشست های تخصصی به منظور آشنایی با قوانین و مقررات و خدمات قابل ارائه کنسولی به دانشجویان غیر ایرانی اعلام نموده است.

آخرین ویرایش۰۸ خرداد ۱۳۹۸