برگزاری سخنرانی علمی با موضوع اوتیسم و خانواده

۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۹ کد : ۲۵۸۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۷۱۰۰
به مناسبت ماه جهانی آگاهی از اوتیسم و به همت مرکز مشاوره و درمان و گروه روانشناسی دانشگاه بیرجند، سخنرانی با موضوع اوتیسم و خانواده امروز شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در محل سالن ولایت دانشگاه بیرجند برگزار گردید.
برگزاری سخنرانی علمی با موضوع اوتیسم و خانواده

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، این مراسم با حضور جمعی از خانواده های دارای فرزند با اوتیسم، روان شناسان، پزشکان، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی برگزار شد.
دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم گفت: این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر استان سعی می‌کند تخصص‌های مورد نیاز جامعه را با برگزاری این گونه کارگاه‌ها در اختیار جامعه قرار دهد.
رئیس دانشگاه بیرجند افزود: بسیاری از خانواده‌هایی که درگیر اوتیسم هستند لازم است اطلاعات صحیح و درست در اختیار آنان قرار گیرد.
وی با اشاره به ضرورت آگاهی بخشی به جامعه، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این حلقه آگاهی‌بخشی را که یکی از وظایف دانشگاه است، ادامه دهیم.
دکتر خامسان با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم دوره‌های کارگاهی ویژه این موضوع را برگزار نمائیم، افزود: متاسفانه در دانشگاه‌ها به صورت تخصصی به این حوزه‌ ورود پیدا نشده و افراد از دانش و تخصص لازم برخوردار نمی‌شوند.
ایشان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم سطح مهارت را در بین همکاران افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: اوتیسم مانند بسیاری از اختلالات در مرحله اول به پذیرش نیاز دارد و آگاهی و دانش و حمایت از این خانواده‌ها نیز از ملزومات این اختلال است.
پروفسور حمیدرضا پوراعتماد عضو هیأت علمی و رئیس پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی در این جلسه، ضمن اشاره به مهم ترین دلایل اوتیسم و شیوع آن در دهه های اخیر، به بیان راهکار های درمانی موثر در این زمینه پرداخت.
دکتر پوراعتماد سخنران اصلی این مراسم با تاکید براینکه اختلال اوتیسم قابل درمان است، به نقش مهم والدین و مربیان در شیوه های آموزشی به کودکان و نوجوانان دارای اوتیسم اشاره کرد.
همچنین شرکت کنندگان در این مراسم از نمایشگاه آثار هنری کودکان دارای اوتیسم، مدرسه اوتیسم فرشتگان و موسسه اوتیسم توان افزا بازدید کردند و در پایان به سوالات و دغدغه های شرکت کنندگان، خصوصا والدین پاسخ داده شد.
شایان ذکر است روز دوم آوریل ( 13 فروردین) روز جهانی اوتیسم و ماه آوریل نیز به عنوان ماه جهانی آگاهی از اوتیسم شناخته می شود.

آخرین ویرایش۲۴ فروردین ۱۳۹۸