نکوداشت یاد و خاطره پدر علم جغرافیای ایران در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۲۶ آذر ۱۳۹۷ | ۲۳:۱۱ کد : ۱۲۰۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۸۸۶

به مناسبت هفته پژوهش مراسم نکوداشت یاد و خاطره پدر علم جغرافیای ایران استاد فقید پروفسور محمدحسن گنجی در تالار علامه فرزان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند روز دوشنبه 26 آذر 1397 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، در این مراسم که به همت گروه آموزشی جغرافیای دانشگاه بیرجند برگزار شد دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند اظهار کرد: پایه گذاری این بنای خیر در چهار دهه پیش توسط پروفسور گنجی عامل اصلی گسترش آموزش عالی در شرق کشور است.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: پروفسور گنجی، سمبل یک انسان فرهیخته است و این مراسم با هدف آشنایی نسل جوان دانشجو با این انسان فرهیخته و ادامه راه و منش ایشان برگزار شد.

دکتر خامسان با بیان اینکه این انسان بزرگوار سختی‌های فراوانی را تحمل کرد و عمر و زندگی پرافتخاری را به یادگار گذاشت افزود:درسی که می توان از زندگی دکتر گنجی بگیریم این است که هیچ گاه به بهانه وجود کمبودها و مشکلات خدمت به کشور را رها نکنیم.

وی ضمن معرفی الگوی زندگی شخصی و اجتماعی دکتر گنجی به عنوان الگویی موفق بیان داشت: به منظور پاسداشت مقام علمی این مرد جهانی در سال آینده بنیادی به نام پروفسور گنجی توسط دانشگاه یبرجند در محل پردیس شهدای این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه بیرجند از لزوم نامگذاری بلوار و میدان اصلی دانشگاه به نام دکتر گنجی در راستای آشنایی دانشجویان با این انسان بزرگوار خبر داد و گفت: تندیس پدر علم جغرافیای ایران نیز در سال آتی در دانشگاه بیرجند رونمایی خواهد شد.

آخرین ویرایش۲۶ آذر ۱۳۹۷