برگزاری کارگاه آشنایی با طرح های پژوهشی و فرصت های مطالعاتی اتحادیه اروپا

۳۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۴ کد : ۱۲۶۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۳۴۱
برگزاری کارگاه آشنایی با طرح های پژوهشی و فرصت های مطالعاتی اتحادیه اروپا

کارگاه" آشنایی با مراحل انجام طرح های مشترک پژوهشی و استفاده از فرصت های مطالعاتی در قالب برنامه های حمایتی اتحادیه اروپا" روز چهارشنبه 28/09/97 در محل سالن ولایت  دانشگاه بیرجند برگزار شد.

در این مراسم دکتر حسین نویدی نیا مدیر گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه در خصوص فرصتها و حمایتهای موجود در داخل و خارج از کشور برای انجام پژوهش های مشترک و عزیمت به فرصت های مطالعاتی توضیحاتی را ارئه کرد.

مدیر گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه اتحادیه اروپا بودجه 80 میلیارد یورویی برای انجام پژوهش در قالب برنامه "افق 2020" (Horizon 2020) تعیین کرده است، مراحل دریافت گرنت در این قالب را توضیح داد.

وی  افزود: هم اکنون دانشگاه بیرجند با سه دانشگاه علوم ورزشی ورشو لهستان، پلی تکنیک تومر پرتغال و دانشگاه تورگو مورس رومانی قرارداد اجرایی تبادل استاد و دانشجو با حمایت اتحادیه اروپارا دارد.

توضیح در خصوص انجام پژوهش در قالب برنامه های حمایتی مرکز مطالعات و همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم (طرح جندی شاپور، پیترودلاواله، ICED، ICPR و سیمرغ)و کارگروه های ملی همکاری های علمی بین المللی از دیگر بخش های سخنرانی دکتر نویدی نیا بود.

همچنین در این کارگاه دکتر هما مالکی عضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند که  سال گذشته موفق به دریافت بورسیه از طرف موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) شد نیز در خصوص برنامه های حمایتی این موسسه و تمامی مراحل مورد نیاز برای اخذ بورسیه از طریق این موسسه سخنرانی کرد. وی در خصوص سایر فرصت های دریافت گرنت از کشور آلمان در قالب برنامه های الکساندر هامبولت و DFG نیز توضیحاتی ارائه کردند.

در این کارگاه دکتر وحید اربابی عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه و فارغ التحصیل دانشگاه مهندسی دلفت کشور هلند ضمن بیان فرصتهای موجود برای دریافت گرنت پژوهشی در کشور هلند، تجربیات خود در خصوص دریافت گرنت را ارئه نمود و توضیحاتی در مورد چگونگی افزایش دریافت گرنت  را ارائه کرد.

در پایان این مراسم به سوالات مطرح شده توسط حضار پاسخ داده شد.

آخرین ویرایش۳۰ آذر ۱۳۹۷