افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند به مناسبت هفته پژوهش

۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۳ کد : ۱۲۸۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۶۶۱
افتتاح  نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند به مناسبت هفته پژوهش

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، به مناسبت هفته پژوهش و فناوری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی در مرکز نوآوری دانشگاه بیرجند شروع به کار کرد.

در حاشیه افتتاح این نمایشگاه دکتر ناصر ولی پور مطلق مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه بیرجند گفت: این نمایشگاه شامل دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشجویان و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بیرجند است و این دستاوردها تا پنجم دی ماه در مرکز نوآوری دانشگاه به نمایش گذاشته می شود.

مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد انگیزه در دانشجویان برای ورود به فعالیت های پژوهشی و فناورانه عنوان کرد.

به گفته دکتر ولی پور مطلق، این نمایشگاه شامل دستاوردهای پژوهشی دو سال اخیر دانشجویان رشته های مکانیک، برق، زمین شناسی، فیزیک، شیمی و ... است که فعالیت های تحقیقاتی در زمینه تراش سنگ های قیمتی، توربین بادی، هواپیمای پرنده و دستگاه کاهنده کولرهای آبی از جمله این دستاوردهاست.

وی افزود: در بخش کارآفرینی دانشگاه، دانشجویان ایده هایشان را مطرح می کنند و مرکز کارآفرینی این ایده ها را پرورش داده و به دانشجویان کمک می کند تا مهارت های لازم را آموخته و به بازار تقاضای بیرون از دانشگاه وصل شوند.

شایان ذکر است نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی از یکم تا پنجم دی ماه  از ساعت 10 تا 12 ظهر  و 15 تا 17 بعدازظهردر محل مرکز نوآوری دانشگاه بیرجند دایر می باشد

آخرین ویرایش۰۱ دی ۱۳۹۷