آیین بزرگداشت و تجلیل از برگزیدگان و فناواران استان خراسان جنوبی

۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۷ کد : ۱۲۸۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۳۳۱
آیین  بزرگداشت و تجلیل از برگزیدگان و فناواران استان خراسان جنوبی

آیین  بزرگداشت و تجلیل از برگزیدگان و فناواران استان خراسان جنوبی  امروز شنبه اول دی ماه 97 با حضور جمعی از مسئولان و مدیران استانی در محل تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به لزوم انجام پژوهش برای حل مشکلات جامعه گفت: باید در این مسیر تأمل بیشتری شود تا توسعه پایدار، آبادانی و عمران از مسیر پژوهش انجام شود.

رئیس دانشگاه بیرجند به انجام پژوهش به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و گفت: مسیر پیشرفت جوامع از پژوهش می گذرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر گرنت های پژوهشی دو برابر شده است و 100 درصد بودجه پژوهش دانشگاه اختصاص یافته است.

حجه الاسلام و المسلمین دکتر سیدعلی عماد رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی این ایام را به همه دست اندرکاران پژوهش اعم از آنهایی که در تربیت نیروی انسانی و هدایت ساختارها در تلاشند تبریک گفت و اظهار داشت: در عرصه تولید علم، فناوری و نوآوری در جهان معاصر با اصول و قواعدی مواجهیم که بسیاری از آنها در فرهنگ ایرانی و اسلامی دارای پیشینه روشن و قوی است.

وی دانش را به عنوان منشأ همه قدرتها معرفی کرد و گفت: تکثیر و کشت دانش مهمترین کشت عالم است و زکات و نمو علم به انتشار آن است.

عضو حقیقی هیأت امنای دانشگاه های خراسان جنوبی مهم ترین مؤلفه ای که راهبردی امر پژوهش را برعهده دارد و آن را مفید می کند رسیدگی به نیاز جامعه دانست و ابراز کرد: اگر بخواهیم پژوهش مدیریت بشود باید نیاز سنجی لازم جهت گره گشایی از مشکلات جامعه و خلق ثروت در عرصه فرهنگ، کشاورزی و صنعت انجام شود.

دکتر مشیرالحق عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم به تاریخچه برگزاری مراسم پژوهش در طول سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: طرح موفق آمایش سرزمینی که توسط دانشگاه بیرجند تهیه شده است می تواند به عنوان نقشه راهی برای انجام پژوهشهای لازم در استان استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی بر عملیاتی شدن طرح های پژوهشی تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به جنگ اقتصادی نابرابر امروزی و مشکلات جامعه باید تحقیق و پژوهش در مورد مسایل اقتصادی انجام شود.

وی با اشاره بر لزوم انجام پژوهش های عملیاتی گفت: در این راستا باید از تمام توان نیروهای علمی و اجرایی استفاده شود و تجربیات پژوهشگران برتر به جوانان انتقال یابد.

در پایان این مراسم از سازمان صنعت و معدن و تجارت به عنوان دستگاه اجرایی برتر در حوزه پژوهش و از مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی به عنوان طرح پژوهشی برتر دستگاه های اجرایی تقدیر شد.

همچنین در این آیین از 8 نفر پژوهشگر و فناور برگزیده و 3 نفر برگزیده جشنواره دانش آموزی تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است از دانشگاه بیرجند دکتر حید رئیسی در بخش علوم پایه و دکتر عباس خاشعی سیوکی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان پژوهشگران برتر استانی معرفی شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

آخرین ویرایش۰۳ دی ۱۳۹۷