رئیس دانشگاه بیرجند در جمع اصحاب رسانه: آموزش عالی عامل توسعه پایدار و امنیت منطقه است

۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۴۳۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۶۸۵
رئیس دانشگاه بیرجند در جمع اصحاب رسانه: آموزش عالی عامل توسعه پایدار و امنیت منطقه است

مراسم تجلیل و تکریم از خبرنگارانی که در سفر مقام عالی وزارت علوم و هیأت همراه با دانشگاه بیرجند همکاری داشتند در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه تقدیر و تشکر، دکتر احمد خامسان با اشاره بر لزوم تعامل و همکاری همیشگی دانشگاه بیرجند با جامعه خبری استان گفت: آموزش عالی در استان تنها بحث تربیت نیروی انسانی و تولید دانش نیست بلکه حضور آموزش عالی عامل توسعه پایدار این منطقه است.

وی با بیان اینکه در دو دهه اخیر صادرات استان معلم بوده و این نشان‌ از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌‌های بالای استان در نیروی انسانی دارد، گفت: خراسان جنوبی یک منطقه استعدادخیز است و سرمایه گذاری برروی نیروی انسانی سودآور خواهد بود.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه قوام آموزش عالی در دانشگاه‌ها به نوعی قوام این منطقه است، افزود: 57 درصد از دانشجویان دانشگاه بیرجند غیر بومی هستند.

دکتر خامسان تصریح کرد: اگر به آموزش عالی در استان توجه نشود در آینده با مشکلاتی روبرو می‌شویم.

وی با بیان اینکه اگر در بحث آموزش عالی موفق نشویم دیگر چیزی برای افتخار کردن نداریم، ادامه داد: باید در زمینه آموزش عالی در استان سرمایه گذاری صورت بگیرد.

رییس دانشگاه بیرجند با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر وزیر علوم به استان، خاطرنشان کرد: علاوه بر آشنایی با پتانسیل های منطقه در این سفر قول ساخت یک باب خوابگاه پسران، صنعتی سازی سلف سرویس مرکزی دانشگاه و احداث یک زمین چمن مصنوعی در پردیس امیرآباد، کمک بلاعوض 200 میلیون تومانی جهت تجهیز مرکز مشاوره، تجهیز وسایل ورزشی توسط صندوق رفاه، کمک 5/2 میلیارد تومانی از سوی معاونت دانشجویی برای تغذیه دانشجویان و اختصاص مبلغ 250 میلیون تومان به دانشگاه بیرجند داده شد.

دکتر خامسان با بیان اینکه بحث غذا و ایاب و ذهاب دو موضوع بخش رفاهی دانشجویان است، اظهار کرد: کیفیت غذای دانشگاه قابل دفاع است و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دانشگاه بیرجند این است که بتوانیم در برنامه‌ای دو تا سه ساله بخشی از خوابگاه‌ها و دانشکده‌های سطح شهر را به داخل پردیس اصلی دانشگاه منتقل کنیم.

وی به تفاوت سرانه دانشجویی بین دانشگاه‌های شرق کشور اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی یک استان مرزی است و اگر بیشتر دیده نشود باید حداقل نزدیک به استان سیستان و بلوچستان در اعتبارات دیده شود.

دکتر خامسان بیان کرد: دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در هفته آینده به خراسان جنوبی سفر می‌کند و امیدواریم در این سفر مرکز رشد و شتاب دهی دانشگاه بیرجند نیز افتتاح شود.

وی تصریح کرد: سه درصد طرح توازن از اعتبار دانشگاه‌ها کم می‌شود که متاسفانه تاکنون مبلغی از سمت طرح توازن به آموزش عالی استان کمک نشده است.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: سند چشم انداز دانشگاه در  1400 تا پایان امسال تغییر داده خواهد شد و دانشگاه بیرجند به عنوان مرجع علمی شرق کشور در سه زمینه تولید دانش، تربیت نیروی انسانی و حل مشکلات منطقه ایفای نقش می کند.

دکتر خامسان اظهار کرد: بر اساس سند چشم انداز 1400 نیز دانشگاه بیرجند باید جزء 15 دانشگاه برتر کشور و رتبه آن در رنکینگ جهان زیر هزار باشد.

در پایان این مراسم از خبرنگارانی که در سفر دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با دانشگاه بیرجند همکاری داشتند تقدیر شد.

آخرین ویرایش۱۲ دی ۱۳۹۷