مرکز ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانشگاه بیرجند؛ تلفیقی از علم و مهارت‌آموزی

۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۵۲ کد : ۱۵۷۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۰۸۲
مرکز ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانشگاه بیرجند؛ تلفیقی از علم و مهارت‌آموزی

مدیر مرکز جوار دانشگاه بیرجند با بیان اینکه کمبود مهارت ‌ های کافی برای استخدام پذیری و کارآفرینی مهم‌ترین چالش فارغ التحصیلان دانشگاهی است، گفت: با توجه به ضرورت آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانشگاه بیرجند با راه‌اندازی مرکز ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان، سعی بر برداشتن گامی موثر در این مسیر دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر فاطمه طاهرپور اظهار کرد: نیاز به سرمایه‌های انسانی خلاق و ماهر در فضای کسب و کار پویا از یک سو و  وجود مسائل و چالش‌های پیش روی جامعه در زمینه اشتغال به خصوص اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، لزوم توسعه مهارت‌های شغلی و کارآفرینی را دوچندان کرده است. 

وی افزود: در سال‌های اخیر نرخ دانش‌آموختگان دانشگاهی افزایش چشمگیری داشته است و کمبود مهارت ‌ های کافی برای استخدام پذیری و کارآفرینی مهم‌ترین چالش فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

مدیر مرکز جوار دانشگاه بیرجند بیان کرد: با توجه به آنکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متولی ارائه آموزش‌های مهارتی است و با توجه به ضرورت آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانشگاه بیرجند با راه‌اندازی مرکز ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان، سعی بر برداشتن گامی موثر در این مسیر دارد.

دکتر طاهرپور ادامه داد: در این راستا در مرداد ماه سال جاری تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان با هدف آموزش مهارت‌های فنی و تخصصی مورد نیاز بازار کار و ارائه آموزش‌های کارآفرینی به منظور بهبود اشتغال پذیری دانشجویان، منعقد شد.

وی با بیان اینکه در دی ماه جاری فعالیت مرکز ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه آغاز شده، تصریح کرد: مرکز ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه بیرجند (SCD) اولین مرکز جوار دانشگاهی کشور است که در سامانه فنی و حرفه‌ای دارای پورتال رسمی است.

مدیر مرکز جوار دانشگاه بیرجند با بیان اینکه ثبت نام دانشجویان به شکل متمرکز و سیستماتیک از طریق این پورتال انجام می‌پذیرد، افزود: همچنین این مرکز در آغاز فعالیت خود، موفق به برگزاری دوره مهارت آموزی در رشته کشاورزی شد که برای اولین بار در سطح کشور  و توسط دکتر پوررضا از اساتید دانشکده کشاورزی برگزار شد. 

مدیر مرکز جوار دانشگاه یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند، پیش بینی می‌شود مرکز ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه بیرجند سالانه در حدود 50 دوره را با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای استان برگزار کند.

آخرین ویرایش۲۷ دی ۱۳۹۷