در راستای تحقق دانشگاه سبز صورت پذیرفت:

۵۰ درصد مصرف آب شرب در دانشگاه بیرجند کاهش یافت

۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۴ کد : ۱۶۱۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۹۵۴
دبیر شورای مدیریت سبز دانشگاه بیرجند: از ابتدای سال جاری تاکنون با مجموعه اقداماتی که در این دانشگاه در حوزه مدیریت سبز انجام شد، مصرف آب شرب تا ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند به نقل از خبرگزاری جمعوری اسلامی ایران(ایرنا)، حمزه نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوزه مدیریت سبز بر روی موضوع بهینه سازی مصرف انرژی متمرکز است، استفاده از انرژی های پاک، کاهش مصرف آب،برق و گاز دانشگاه از وظایف این مدیریت است. 
مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه بیرجند بیان کرد: برای کاهش مصرف آب از آب خاکستری دانشگاه در فرآیند تصفیه استفاده شد و این پساب به بخش فضای سبز دانشگاه منتقل و با این کار در مصرف بخش بزرگی از آب آشامیدنی صرفه جویی شد. 
وی یادآور شد: آبهای خاکستری همان آبهای حاصل از روشویی، حمام و آشپزخانه است که پس از تصفیه می توان از آن برای آبیاری و ... استفاده کرد. 
نخعی گفت: همچنین از ابتدای سال جاری در بحث اصلاح سیستم روشنایی به جای لامپ مهتابی معمولی از لامپ های کم مصرف استفاده شد و در حوزه پایش انرژی، دستگاه های کنترل آب نصب شد. 
وی افزود: در حال حاضر سند چشم انداز مدیریت سبز دانشگاه بیرجند تدوین شده که قرار است در پنج سال آینده در همه حوزه های انرژی کاهش چشمگیری داشته باشیم.
دبیر شورای مدیریت سبز دانشگاه بیرجند بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های شورای مدیریت سبز دانشگاه تصفیه فاضلاب سیاه برای استفاده در بحث آبیاری فضای سبز است و با این اقدام مصرف آب شرب کاهش قابل توجهی پیدا می کند.
نخعی گفت: فاضلاب سیاه همان فاضلابی است که از سرویس های بهداشتی بدست می آید و با توجه به کم آبی که در خراسان جنوبی داریم باید از همه ظرفیت های موجود برای بهینه کردن مصرف آب استفاده شود.

لینک خبر در خبرگزاری ایرنا: http://www.irna.ir/skhorasan/fa/News/83175817

آخرین ویرایش۳۰ دی ۱۳۹۷