در راستای بازدید از مراکز علمی استان جهت تعامل و همکاری بیشتر صورت پذیرفت:

بازدید رئیس دانشگاه بیرجند از دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی

۰۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۳ کد : ۱۶۸۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۶۱۵
بازدید رئیس دانشگاه بیرجند از دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، در راستای بازدید از مراکز علمی استان جهت تعامل و همکاری بیشتر دانشگاه بیرجند با سایر دانشگاه های استان، امروز پنج شنبه 4 بهمن ماه 1397 دکتر احمد خامسان و هیات همراه از دانشگاه فرهنگیان  (پردیس شهید باهنر بیرجند) بازدید و با دکتر مهدی زاده رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار، دکتر خامسان ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در این دانشگاه و تربیت نیروهای متعهد و معلمان آینده این سرزمین، از تلاش های خالصانه رئیس و مسئولان دانشگاه فرهنگیان قدردانی نمودند. 

ریاست دانشگاه بیرجند یکی از چالش های عمده آموزش عالی را توسعه بی رویه رشته های دانشگاهی دانستند و افزودند عدم توجه به فرصت های منطقه ای باعث تعطیلی تعدادی از دانشکده ها و مراکز آموزش عالی در سطح استان شده است.

ایشان در بخشی از سخنانشان بر این اصل تاکید داشتند که ایجاد تعامل بین اساتید دانشگاه بیرجند و دانشگاه فرهنگیان، باعث تحرک و پویایی هر دو دانشگاه خواهد شد.

در ادامه جلسه دکتر مهدی زاده، رئیس  دانشگاه فرهنگیان از دستاوردها و عملکرد این دانشگاه طی چند سال گذشته گزارشی ارائه نمودند و اشاره داشتند جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان  رو به افزایش است و برای نیمسال دوم سال تحصیلی 98-97 نیز 278 نفر از طریق تکمیل ظرفیت جذب مجموعه شده اند و دانشگاه فرهنگیان مشکلی در جذب دانشجو ندارد.

وی همچنین تعامل و همکاری با دانشگاه بیرجند را سازنده دانست و خواستار امضا تفاهم نامه در خصوص همکاری در حوزه های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی شدند که با موافقت ریاست دانشگاه بیرجند بزودی این تفاهم نامه به امضا دو طرف خواهد رسید و مقدمات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است در این بازدید، دکتر آیتی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند و دکتر فرزین مدیر روابط عمومی دانشگاه نیز دکتر خامسان را همراهی کردند.

آخرین ویرایش۰۴ بهمن ۱۳۹۷