برگزاری جلسه دفاع مطالعه مکانیستیک نیروهای ماشین­کاری در فرآیند کفتراشی سطوح متشکل از برآمدگی­ های مهره ­جوش

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۰ کد : ۱۸۰۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۵۹۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، جلسه دفاع از رساله دکتری ایرج لیرابی دانشجوی رشته مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید تحت عنوان " مطالعه مکانیستیک نیروهای ماشین­کاری در فرآیند کفتراشی سطوح متشکل از برآمدگی­ های مهره ­جوش" با راهنمایی دکتر حسین امیرآبادی و با حضور دکتر جواد خادم به عنوان نماینده تحصیلات تکمیلی دانشکده در محل اتاق جلسات دانشکده مهندسی برگزار گردید.

به گفته دکتر امیرآبادی هدف از انجام این پژوهش مدل­سازی مکانیستیک نیروهای ماشین­کاری در فرآیند کفتراشی سطوح ساخته‌شده توسط فرآیند جوشکاری بوده است.

در این پژوهش به بررسی مکانیستیک نیروهای ماشین­کاری در فرآیند کفتراشی سطوح ساخته‌شده توسط فرآیند جوشکاری پرداخته شده سپس مدل ارائه ­شده با استفاده از نتایج آزمایشگاهی و تست­ های تجربی صحت­ سنجی شده است. نتایج نشان از عملکرد مطلوب مدل مکانیستیک ارائه شده در این تحقیق داشته و با استفاده از رویکرد مدل­سازی مکانیستیک یکپارچه می­ توان مرحله ماشین کاری را در فرآیند لایه نشانی ترکیبی با دقت بالا و هزینه پایین شبیه­ سازی نمود.

لازم به ذکر است که داوری این رساله را دکتر خلیل خلیلی، دکتر سید یوسف احمدی بروغنی و دکتر فرهاد کلاهان (عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد) به عهده داشته­ اند.

آخرین ویرایش۱۷ بهمن ۱۳۹۷