برگزاری اولین جلسه شورای راهبردی دیپلماسی علمی دانشگاه بیرجند

۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۸۷۰ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۶۹۳
برگزاری اولین جلسه شورای راهبردی دیپلماسی علمی دانشگاه بیرجند

اولین جلسه شورای راهبردی دیپلماسی علمی دانشگاه بیرجند روز پنجشنبه 18 بهمن 97 در محل اتاق ریاست دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند در این جلسه هدف از تشکیل این شورا را سیاست گذاری و کمک به تحرک بیش از پیش فعالیت های علمی بین المللی دانشگاه عنوان کرد.
دکتر حسین نویدی نیا مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه با برشمردن وضعیت کنونی دانشگاه در زمینه همکاری های علمی بین المللی از عقد بیش از 30 تفاهم نامه با دانشگاههای بین المللی و 3 قرارداد اجرایی در زمینه تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه های اتحادیه اروپا خبر داد.
 وی با اشاره به راه اندازی وب سایت جدید انگلیسی دانشگاه و برشمردن مزیت های سامانه جدید بر اهمیت تلاش اساتید دانشگاه جهت بارگذاری رزومه و صفحه انگلیسی خود جهت نمایش دادن پتانسیل های آنها به مخاطبان بین المللی تاکید کرد.
مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه با اشاره به راه اندازی سامانه آنلاین پذیرش و ثبت نام دانشجویان خارجی به زبان های انگلیسی و فارسی  ابراز امیدواری کرد که با مجموعه مشوق ها و  اقداماتی که در دانشگاه در دست اقدام است از سال آینده شاهد پذیرش تعداد بیشتری از دانشجویان خارجی در دانشگاه باشیم. 
در این دیدار همچنین دکتر محمدرضا مجیدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در یونسکو بر لزوم ایجاد زیرساختهای فکری و فرهنگی رویکرد بین الملل در استان تاکید کرد و گفت: تصویر سازی درست از استان خراسان جنوبی در عرصه بین الملل یک ضرورت است. 
وی با اشاره به پتانسیل های همجواری و داشتن مرز مشترک با کشور افغانستان، وجود نمایندگی وزارت امور خارجه در استان را یکی دیگر از ضرورتهای تحرک بخشی به فعالیتهای بین المللی استان و دانشگاه بیرجند دانست.  
در این دیدار دکتر سامان فرزین مدیر روابط عمومی دانشگاه بر لزوم شرکت و معرفی پتانسیل های دانشگاه در نمایشگاه های بین المللی  آموزش عالی تاکید کرد. 
همچنین دکتر ذوالفقاری مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه با اشاره به اینکه تعداد زیادی از نخبگان منطقه در دانشگاههای بسیار خوب دنیا مشغول تدریس و یا پژوهش هستند بر ضرورت اتخاذ سیاست های اجرایی جهت همکاری با آنها به عنوان عضو هیات علمی وابسته تاکید کرد. 
در این نشست مقرر شد تا "شورای راهبردی دیپلماسی علمی دانشگاه" هر 3 ماه یا بنا بر ضرورت تشکیل جلسه دهد و برای استفاده ظرفیت حداکثری از هر دانشکده یک نفر عضو در این شورا حاضر شود.

آخرین ویرایش۲۹ بهمن ۱۳۹۷