برگزاری آیین نکوداشت چهل قلم و تجلیل از دکتر محمد جعفر یاحقی

۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۸ کد : ۱۹۲۹ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۵۸۳۰
برگزاری آیین نکوداشت چهل قلم و تجلیل از دکتر محمد جعفر یاحقی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، ظهر روز شنبه مورخ 27 بهمن ماه 1397 نهاد کتابخانه های عمومی استان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همزمان با سراسر کشور طرحی را تحت عنوان "آیین چهل قلم" جهت تجلیل از اهالی متعهد و برجسته استان برگزار کرد.

در همین راستا به پاس تلاش های گرانقدر دکتر محمدجعفر یاحقی استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی و از اهالی خراسان جنوبی (شهرستان فردوس) که سالیان سال در عرصه علم و دانش تلاش نموده و آثار ارزشمندی نیز از خود به یادگار گذاشته است، مراسم تجلیلی از این استاد فرهیخته برگزار کرد.

در این مراسم که با حضور جمعی از اعضای هیات علمی، مسئولین استانی، معلمان، دانشجویان و اهالی اهل قلم استان در محل سالن اجتماعات بانک ملی برگزار شد. مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن خوش آمدگویی به افراد شرکت کننده در مراسم، توضیح مختصری را در خصوص برگزاری این آیین به حاضرین در جلسه ارائه نمودند.

در ادامه جلسه دکتر بهنام فر از شاگردان استاد یاحقی ضمن قدردانی و تشکر از زحمات اداره کل کتابخانه های عمومی استان و انتخاب شایسته ایشان، دکتر یاحقی را به عنوان یک چهره ملی و بین المللی معرفی کردند که آثار و مقالات فراوانی را در حوزه ادبیات نگاشته اند.

همچنین دکتر امیر الهامی عضو هیات علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و از مفاخر شهرستان فردوس، دکتر سید مهدی رحیمی عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند و دکتر علی خانی زاده کارشناس رسمی حقوق خانواده کشور در دادگستری که همگی از شاگردان این استاد بوده اند؛ دقایقی در خصوص این استاد بلند مرتبه سخنرانی کردند و ایشان را چهره ای علمی، تاریخی و عرفانی معرفی نمودند.

در پایان مراسم با رونمایی از کتاب جدید دکتر یاحقی با عنوان حدیقه الحقیقه (مجدودبن آدم سنائی غزنوی) و اهداء لوح سپاس از زحمات گرانقدر این استاد فرهیخته قدردانی و تشکر شد.

آخرین ویرایش۲۹ بهمن ۱۳۹۷