معاون دانشجویی وزارت علوم: تا سال آینده خوابگاه های جدید در دانشگاه بیرجند کلنگ زنی می شود

۰۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۹۷۸ اخبار دانشگاه اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۷۰۷۵
معاون دانشجویی وزارت علوم: تا سال آینده خوابگاه های جدید در دانشگاه بیرجند کلنگ زنی می شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، صبح امروز اول اسفند 97 جلسه دیدار  دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نمایندگان دانشجویان دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی بیرجند در محل سالن جلسات حوززه ریاست دانشگاه بیرجند برگزار شد.
در این مراسم نمایندگان دانشجویان به اظهار نظر و ارائه پیشنهادات و درخواست های خود پرداختند و در پایان دکتر مجتبی صدیقی به مسائل عنوان شده پاسخ داد.
دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست گفت: برای کاهش دغدغه های دانشجویان، بایستی رئیس دانشگاه و معاون دانشجویی اختیارات کامل از نظر بودجه و اعتبار را داشته باشند تا بتوانند پاسخگو باشند.
وی افزود: شفاف سازی مسائل مالی دانشگاه مانند کمبود اعتبار موجب درک دانشجو از برخی کمبودها می شود.
 معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بودجه سال 98، بیشتر توجه مسئولین به اقشار آسیب پذیر جامعه است و رشد بودجه دانشگاه ها مقداری بیشتر از متوسط است.
دکتر صدیقی تصریح کرد: باید شرایط جامعه را درک کرد اما این بدان معنا نیست که خواسته های خود را بیان نکنیم.
وی ادامه داد: اگر قبول داریم که دانشگاه یکی از مهم ترین نهادهای کشور است پس باید متناسب با محدودیت های کشور، به مشکلات دانشگاه ها توجه ویژه کنیم.
 معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: حق شورای صنفی است که در فرآیند طبخ غذا و مسائل تغذیه و ... دانشجویان نظارت داشته باشد و مشکلات را به شکلی دوستانه مطرح کند.
دکتر صدیقی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ششم و قانون بودجه سال 97 و 98، برای ساخت خوابگاه های جدید دانشگاه از تسهیلات بانکی به مدت 2 سال استفاده شود و 100 درصد اجاره، صرف بازپرداخت وام شود.
وی افزود: بیش از 20 دانشگاه از این طرح استقبال کرده اند که دانشگاه بیرجند نیز یکی از آن ها است و ان شاء الله در سال آینده کلنگ زنی خوابگاه ها را خواهیم داشت.
 معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 27 زمین چمن مصنوعی در دانشگاه ها مشخص شده و تاکنون 10 مورد از آن انجام شده و تا دو ماه آینده این تعداد افزایش خواهد داشت و سال آینده نیز این مسئله تکرار می شود.
دکتر صدیقی عنوان کرد: اتاق های تندرستی خوابگاه ها نیز در سال 98 لکه گیری می شود و اگر دانشگاهی نداشته باشد، ایجاد خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: پروژه های نیمه تمام، مشکلات بسیاری از دانشگاه ها است و دلیل آن عدم توجه به توجیه پروژه ها در زمان تصویب است.
معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دولت برای پروژه های بالای 50 درصد تکمیل شده، اعتبار گذاشته و در خصوص سایر پروژه های نیمه تمام، چشم امید ما به کمک خیرین است.
دکتر صدیقی اظهار کرد: حوزه آموزشی مسئله سنوات اضافه تحصیلی دانشجویان را برای دانشگاه های سطح 1 و 2 در اختیار خود آن ها قرار داده است.
وی اظهار کرد: تاکنون موفق شدیم که مبلغ وام های دانشجویی و وام های ضروری را افزایش دهیم و در سال 98 نسبت به افزایش هزینه کار دانشجویی نیز بازنگری خواهد شد.

معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: امسال اولین سالی است که در بودجه های طرح توازن نام دانشگاه آمده و توقع ما از استانداری ها و مسئولین این است که مقداری از آن را به دانشگاه ها اختصاص دهند.
دکتر مجتبی صدیقی اظهار کرد: برخی دانشگاه ها شرایط مالی خوبی دارند و در بحث بازدید های علمی سایر دانشگاه ها به دانشگاه خود می توانند امکاناتی را در اختیار آن ها قرار دهند و در ازای آن تشویقی هایی نیز برای آن ها قرار دهیم لذا در خصوص این طرح پیشنهادی بازنگری خواهد شد.
وی اشاره کرد: چند سالی است که مسائل حمل و نقل دانشگاه ها به بخش خصوصی سپرده شده ولی با این حال به بحث نظارت بر آن تاکید داریم.
 معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اذعان داشت: دانشجویان سرمایه های کشور هستند و توجه به ایمنی آن ها در دانشگاه، خوابگاه، حمل و نقل و ... مسئله ای مهم است.

آخرین ویرایش۰۳ اسفند ۱۳۹۷