کارگروه آموزش،پژوهش، فناوری و نوآوری استان تشکیل شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۷:۵۵ کد : ۲۳۶۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۵۱۵۱
کارگروه آموزش،پژوهش، فناوری و نوآوری استان تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند جلسه کمیته پژوهش استان جهت تصویب نهایی پروژه های پژوهشی استان ، امروز چهارشنبه 22 اسفند با حضور استاندار خراسان جنوبی در محل دفتر استاندار برگزار گردید.

محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کم بودن رقم بودجه اختصاص داده شده به طرح های پژوهشی، بر اولویت بندی طرح های پژوهشی به ترتیب طرح های اقتصادی، اشتغال زایی و گره گشا از مشکلات استان  و همچنین استفاده حداکثری از محققان و پژوهشگران استانی در اجرای طرح های پیشنهادی  تاکید کرد.

 دکتر خامسان رئیس دانشگاه بیرجند و دبیر کار گروه آموزش و پژوهش استان  با اشاره به بعضی مشکلات در بررسی و تصویب طرح پژوهشی استان در سال 97  بر لزوم ایجاد یک نظام صحیح برای سال آینده تاکید کردد. وی افزود: کمیته پژوهشی استان 27 طرح را با اولیت افتصادی، اشتغال زایی و رفع مشکل استان، از بین طرح های رسیده به دبیرخانه کمیته جهت ارائه در این جلسه و تامین اعتبار تصویب کرده است.

دکتر نجفی معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند با اشاره به برگزاری 8 جلسه کمیته پژوهشی استانی از آبان امسال تاکنون، از دریافت 40 طرح پژوهشی به دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد که پس از تشکیل جلسه با تک تک طرح های پیشنهادی ، 27 طرح مورد تصویب این کمیته قرار گرفت.

در ادامه جلسه، طرح های پژوهشی پیشنهادی توسط کمیته پژوهش، بین اعضا مورد بحث قرار گرفت .

در پایان نیز مقرر گردید طرح های پژوهشی بر اساس اولویت تعیین شده از سوی کمیته پژوهش استان تامین اعتبار و اجرا گردد. همچنین دستگاه های اجرایی موظف شدند که طرح های پژوهشی سال98 خود را حداکثر تا پایان اردیبهشت98 جهت بررسی و تامین اعتبار به کمیته پژوهشی استان ارسال کنند.

آخرین ویرایش۲۲ اسفند ۱۳۹۷