به همت گروه باستان شناسی دانشگاه بیرجند؛

بازدید رئیس دانشگاه بیرجند از کاوش باستان شناسی تپه گبری مود

۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۲:۴۵ کد : ۲۳۷۶ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۴۶۱
رئیس دانشگاه بیرجند امروز پنج شنبه از دستاوردهای کاوش های باستان شناسی دانشجویان دانشگاه در محوطه باستانی تپه گبری مود بازدید کرد.
بازدید رئیس دانشگاه بیرجند از کاوش باستان شناسی تپه گبری مود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند؛ دکتر احمد خامسان در این بازدید از بخش های مختلف محوطه باستانی تپه گبری مود دیدن کرد و در جریان آخرین فعالیت های تیم باستان شناسی مستقر در این مکان قرار گرفت.
دور جدید کاوش های باستان شناسی در این مکان توسط اساتید و دانشجویان گروه باستان شناسی دانشگاه بیرجند در حال انجام است.

دراین بازدید که مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی،  فرماندار شهرستان مود و رئیس دانشکده هنر و تعدادی دیگراز مسئولان حضور داشتند، محمد فرجامی سرپرست هیئت کاوش و دکتر کوهستانی مدیر گروه و عضو هیئت علمی گروه باستان شناسی دانشگاه بیرجند  توضیحاتی را از روند و مراحل اجرای کاوش باستان شناسی که توسط دانشحویان گروه باستان شناسی دانشگاه بیرجند در حال انجام است و نیز ارتباط این محوطه با ارزش باستانی با مناطق همجوار توضیحاتی ارائه کردند.

درادامه دکتر حسین بارانی رئیس دانشکده هنر دانشگاه بیرجند،  ضمن تشکر از اقدامات و فعالیت های هیئت کاوش که در شرایط سخت آب و هوایی منطقه  انجام می پذیرد، گفت: هیچ جامعه ای نمی تواند به پیشینه و گذشته خود بی اعتنا باشد و دراین بین، استان خراسان جنوبی و بویژه شهر بیرجند با توجه به پیشینه بسیار غنی فرهنگی و تاریخی که دارد، از جایگاه و اهمیت زیادی در بین تمدن های بشری برخوردار است، لذا انجام این کاوش های دقیق علمی می تواند نسل امروز را از گذشته و تاریخ باشکوه این منطقه آشنا سازد.

درادامه دکتر حسین کوهستانی مدیر گروه باستان شناسی  با توجه به پتانسیل بالای علمی و آموزشی گروه باستان شناسی دانشگاه بیرجند، گفت: دانشگاه بیرجند آمادگی لازم را در راستای توسعه فرهنگی بیرجند و خراسان بزرگ با تکیه بر پتانسیل های گروه باستان شناسی داراست و نیز دانشگاه می تواند با تشکیل قطب علمی باستان شناسی در شرق کشور به مناطق و کشورهای هم جوار نیز خدمت رسانی کند.

درحاشیه این بازدید، مدیران و مسئولان از نمایشکاهی از آثار و یافته های کاوش باستان شناسی تپه گبری مود که شامل دست افزارهای سنگی و اشیای سفالی و قطعات و مهره های کلی و سنگی نظیر لاجورد و فیروزه و نیز قطعاتی از استخوان حیوانات مختلف که در حین کاوش بدست آمده بودند بازدید کردند.

آخرین ویرایش۲۳ اسفند ۱۳۹۷