دیدار رئیس دانشگاه بیرجند با مدیرعامل و اعضای کانون هنرمندان خراسان جنوبی

۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰ کد : ۲۳۸۰ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۴۸۸
دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند با مدیرعامل و جمعی از اعضای کانون هنرمندان استان در محل این کانون دیدار و گفتگو کرد.
دیدار رئیس دانشگاه بیرجند با مدیرعامل و اعضای کانون هنرمندان خراسان جنوبی

دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند جمعه "شب 24 اسفند 97" با مدیرعامل و جمعی از اعضای کانون هنرمندان استان در محل این کانون دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، در این دیدار دکتر خامسان رئیس دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان و اعضای این کانون گفت: دانشگاه بیرجند در چارچوب کلیت فرهنگ برای ادای دین و کمک به این حوزه نقش خود را ایفا می کند.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به انتظار موجود از دانشگاه بیرجند به عنوان یکی از متولاین اصلی فرهنگ اظهار داشت: دانشگاه مادر استان توانایی انجام بخش­هایی از امور فرهنگی منطقه را دارد.

وی ایجاد بنیاد فرهنگی دکتر گنجی، ساخت و تجهیز موزه دانشگاه بیرجند، ایجاد موزه مفاخر ومشاهیر شهر بیرجند، برگزاری همایش هایی با همکاری کانون هنرمندان با محوریت فرهنگ بیرجند را از برنامه ها و اقدامات آتی این دانشگاه برشمرد.

دکتر خامسان همچنین از هنرمندان و شعرا خواست با ارائه آثار خود در فراخوان سرود اختصاصی دانشگاه بیرجند شرکت نمایند.

در این نشست صمیمی حسین رفیعی مدیر عامل کانون هنرمندان خراسان جنوبی بحث فرهنگ را بخش مغفول مانده امروزی دانست و هدف از ایجاد و اقدامات صورت پذیرفته در این کانون را ذکر کرد.

مدیر عامل کانون هنرمندان استان ارائه راهکارهای توسعه فرهنگ و هویت بخشی به نسل جوان را از اهداف مشترک کانون هنرمندان و دانشگاه بیرجند دانست و ابراز داشت: این ارتباط مایه خیر و برکت برای شهر و دانشگاه خواهد بود.

بخشی هنرمند شاعر بیرجندی، علم و هنر را دو بازوی تأثیرگذار دانست و درخواست برگزاری کنگره ای در جهت کشف، شناسایی و معرفی فرهیختگان و بزرگان علم و ادب این خطه و انتشار نشریه علمی و ادبی برای معرفی ظرفیتها و قابلیت های منطقه و معرفی چهره های علمی و هنری را با همکاری این دو نهاد ارائه نمود.

دکتر سامان فرزین مدیر روابط عمومی دانشگاه حضور در جمع هنرمندان را مایه خرسندی دانست و به آمادگی دانشگاه بیرجند برای ایجاد تعاملات هرچه بیشتر با کانون هنرمندان اشاره کرد.

دکتر محمد بهنام فر، دکتر محمدرضا اسلامی، دکتر خزائی وفا، مجید فرزین و محمدحسن هاشمی از دیگر هنرمندانی بودند که در این دیدار به صحبت پرداختند.

آخرین ویرایش۲۴ اسفند ۱۳۹۷