اختتامیه و پخش مستند اردوهای جهادی دانشگاه بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰ کد : ۲۷۸۵ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۲۱۹
مراسم اختتامیه اردوهای جهادی دانشگاه بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و اکران مستند اردوی جهادی چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۹۸ در تالار ولایت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند؛ مراسم اختتامیه  اردوهای جهادی دانشگاه بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و اکران مستند اردوی جهادی چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه 98 در تالار ولایت برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه اردوی جهادی یکی از کارهای هدفمندی است که برای دانشجو دلبستگی و تلاش را به همراه دارد، اظهار کرد: هر عملی که وظیفه شناخته شد و به قصد قربه الی الله صورت گیرد، عبادت است.

وی با بیان اینکه پیروزی در هر امری محصول پایداری در آن کار است، افزود: تفاوت کار معمولی با کار جهادی در این است که کار جهادی هدفمند و به قصد رضایت الهی است لذا یک عبادت محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی افراد در زندگی پست و مقام های دنیایی و سرمایه و ثروت را هدف می دانند، گفت: اینها نمی‌تواند هدف باشد چراکه این موارد مقدمه‌ای بر مقدمات زندگی حیوانی است و برای یک انسان زمانی کارها زیبا و هدفمند می‌شود که فقط برای قربت خداوند باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه جهاد در راه خدا تنها جهاد نظامی نیست؛ بلکه هر کاری که به قصد قربت الهی صورت گیرد جهاد است، افزود: هر چه وظیفه شناخته شد و قصد قربت الهی در آن باشد، نقش جهاد دارد و مرگ آن فرد در آن راه شهادت است.

وی با بیان اینکه افسردگی های دنیای امروز علامت خالی بودن از هدف است، افزود: این افسردگی ها هدیه تفکر لیبرالیسم و غرب برای ما است وگرنه یک جهادی هرگز خسته نمی شود و هیچ چیز مانع آن نیست.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه بهترین کار جهادی که درهای معرفت به سوی انسان عارف گشوده می شود، خدمت به محرومان است، گفت: دل انسان از کعبه معتبرتر است و می تواند خوشحال کردن دل محرومان برکات فراوان برای یک دانشجوی جهادگر در زندگی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه دیگران باید نسبت به کار جهادی دانشجویان جهادگر در روستاهای محروم و خدمت به محرومان، غبطه بخورند،گفت: این کارها بدلیل اینکه از طرفی برای خودسازی است خیلی ارزشمند است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به نسبت های زیادی ضعیف شده است، گفت: تمام نقشه های دشمن منجر به شکست خواهد شد و برگ پیروزی از آن جوانان انقلابی کشور است.

در پایان مراسم نیز از جهادگران و  عوامل سازنده مستند اردوی جهادی تقدیر به عمل آمد.

آخرین ویرایش۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸