برگزاری جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور نماینده مردم بیرجند

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۱ کد : ۲۸۹۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۸۵۲
جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی و جمعی از مسئولین شب گذشته ۸ اردیبهشت ۹۸ در محل تالار ولایت برگزار گردید.
برگزاری جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور نماینده مردم بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، در ابتدای این جلسه نمایندگان شورای صنفی، انجمن های علمی ، فرهنگ و سیاست، انجمن اسلامی مستقل و بسیج دانشجویی سوالات خود را از نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی ارائه کردند. از مهم ترین این سوالات می توان به آیین نامه جدید آموزشی در مورد پرداخت هزینه اخذ مجدد درس، تغییرات جدید در آئین نامه انضباطی دانشجویان، عملکرد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای دانشجو و دانشگاهیان ، عملکرد در مورد ساخت راه آهن بیرجند ، عدم پرداخت وام دانشجویی و مشکل مقاله محوری در دانشگاه‌ها اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر عبادی نمایندم مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه را کارخانه انسان سازی دانست که در کنار علم، فرهنگ و تعهد باید هر روز رشد داشته باشد.          
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص آیین نامه آموزشی ابلاغی از سوی وزارت علوم گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم این آیین نامه مدتهاست در حال اجراشدن است و دانشگاه بیرجند نیز بتازگی آن را اجرایی کرده است.

وی در خصوص مشکلات صنفی دانشجویان از شورای صنفی دانشجویان خواست با تهیه نامه ای، مشکلات دانشجویی را بیان کنند تا این موارد پیگیری شود. حجه الاسلام عبادی در خصوص راه آهن خاطر نشان کرد که خوشبختانه راه آهن هم اکنون دارای ردیف بودجه است و در 30 کیلومتر آن زیر ساخت‌های ایجاد شده است.    
نماینده مردم بیرجند ضمن تایید مقاله محوری در دانشگاه‌ها گفت: متاسفانه این امر در حال انجام است و امیدواریم صرف مقاله محور بودن اصلاح شود.

وی در خصوص عدم ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند این کار را انجام دهند و این امر مستلزم رونق صنعت است.

عبادی در پاسخ به پرسشی در خصوص عدم وجود اعتبار جهت پرداخت وام های دانشجویی قول پیگیری این امر را داد. در پایان وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جلسه، از دانشجویانی که با شور و نشاط به طرح سوالات خود پرداختند نیز تشکر کرد.

آخرین ویرایش۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸