برگزاری کنفرانس خبری اولین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۵ کد : ۲۹۲۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۹۰۸
کنفرانس خبری اولین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت، امروز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۸ در محل سالن گردهمایی های حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
برگزاری کنفرانس خبری اولین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند،دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند در این کنفرانس خبری گفت: این همایش یک نمونه بارز همکاری بخش دولتی و خصوصی است که امیدواریم شروع برنامه ای ده ساله باشد.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم از این همایش حداکثر استفاده را در جهت رونق اقتصادی مردم ببریم.
رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه آموزش عالی یکی از پایه های اصلی پایداری جمعیت است، اظهار کرد: گردشگری در این منطقه یکی از عوامل اصلی پایداری جمعیت در جهت توسعه استان و ایجاد اشتغال است.
دکتر محمدرضا مجیدی رئیس همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت نیز گفت: این همایش در آستانه سومین سالگرد ثبت کویر لوت در میراث جهانی یونسکو برگزار می شود.
وی افزود: مراسم افتتاحیه و بخش علمی این همایش روز چهارشنبه 11 اردیبهشت در دانشگاه بیرجند آغاز خواهد شد و بخش دیگری از این همایش بصورت میدانی در بیابان لوت برگزار می شود.
رئیس همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت اظهار کرد: امیدواریم این همایش نقطه عزیمتی برای یک طرح ده ساله باشد چرا که نعمتی که طبیعت در هزاران سال برای ما فراهم کرده در یکی دو سال جبران نمی شود.
دکتر محمدرضا مجیدی ادامه داد: از سال گذشته که طراحی این همایش شروع شد، کارگاه ها، استارتاپ ها و برنامه های مختلفی در این راستا اجرا شد.
وی افزود: در راستای این همایش، غروب چهارشنبه 11 اردیبهشت اولین همایش عکس بیابان لوت در باغ اکبریه برگزار می شود و بخش عمده ای از مقالات و کتاب عکس کویر لوت نیز به چاپ خواهد رسید.
حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز گفت: تعداد مقالات رسیده برای این همایش، بیش از 135 مقاله از سراسر ایران و کشورهای انگلیس، استرالیا، هند، ترکیه، ایتالیا و ... است.
دکتر اسکندری دبیر علمی همایش بین المللی بیابان لوت نیز اظهار کرد: دستگاه های اجرایی برای برون رفت از مشکلات برای هدف گذاری در مسیر توسعه باید از توان علمی دانشگاه بهره ببرند.
دکتر اسکندری ادامه داد: با توجه به اینکه بیابان لوت به عنوان اولین میراث طبیعی استان در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است می تواند یکی از پایه های اصلی سرمایه گذاری باشد.
وی خاطر نشان کرد: کویر که در سال های گذشته به عنوان یک مشکل طبیعی مطرح میشد، امروزه به عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح می شود و با توجه به وسعت کویر در استان می تواند نقطه آغازی برای مطرح کردن قابلیت های گردشگری استان در بخش ملی و بین المللی باشد.
دکتر احمد بخشی قائم مقام رئیس این همایش ابراز داشت: بحث ایجاد ارزش افزوده نیازمند زیرساختارهایی است که متاسفانه در استان این زیرساخت ها مهیا نیست.
دکتر بخشی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان ما ششمین استان گردشگری در کشور می باشد و دارای ظرفیت های مناسبی در این بخش است لذا نیازمند توجه ویژه سرمایه گذاران است.

آخرین ویرایش۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸