مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی:

با پژوهش و مطالعه می‌توان از فرصت بیابان لوت بهره برد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۸ کد : ۲۹۶۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۵۴۹
مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اگر ساز و کاری تعاملی بین میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌ها برقرار شود، خواهیم توانست تهدیدهای بیابان لوت را تبدیل به فرصت نماییم.
با پژوهش و مطالعه می‌توان از فرصت بیابان لوت بهره برد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، ابراهیم کریمی، مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اگر ساز و کاری تعاملی بین میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌ها برقرار شود، خواهیم توانست تهدیدهای بیابان لوت را تبدیل به فرصت نماییم و رسیدن به این نقطه نیازمند اجرای پژوهش و مطالعه است که همکاری دانشگاه‌ها را می‌طلبد.
در نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت (فرصت‌های محلی و بین‌المللی) امروز چهارشنبه 11 اردیبهشت 98 ابراهیم کریمی اظهار کرد: دشت لوت اولین ثبت میراث طبیعی جهانی است.
وی با بیان اینکه میراث فرهنگی و محیط زیست جزء مباحث حاکمیتی بوده چراکه از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: امیدواریم این همایش گردشگری به صورت سالانه در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار شود.
مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: اگرساز و کاری تعاملی بین میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌ها برقرار شود، خواهیم توانست تهدیدهای بیابان لوت را به فرصت تبدیل کنیم که رسیدن به این نقطه نیازمند اجرای پژوهش و مطالعه است که همکاری دانشگاه‌ها را می‌طلبد.
وی با اشاره به اینکه حفظ سوابق تاریخی از وظایف و نگرانی میراث فرهنگی است تا برای آیندگان حفظ کند، خاطرنشان کرد: گردشگری می‌تواند موتور محرکه اقتصادی کشور باشد.

آخرین ویرایش۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸