دستیار و مشاور وزیر امور خارجه در دانشگاه بیرجند گفت:

توجه به گردشگری موجب شکوفایی بخش‌های ناشناخته اقتصاد کشور می‌شود

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۳ کد : ۲۹۶۴ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۱۸۷
دستیار و مشاور وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا: توجه به گردشگری موجب شکوفایی بخش‌های ناشناخته اقتصاد کشور می‌شود.
توجه به گردشگری موجب شکوفایی بخش‌های ناشناخته اقتصاد کشور می‌شود

دکتر سید رسول موسوی دستیار و مشاور وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا با بیان اینکه گردشگری بیابان، توجه به محیط زیست و حفاظت آن را افزایش داده و موجب تحول در زندگی حاشیه‌نشینان بیابان می‌شود، گفت: توجه به گردشگری موجب شکوفایی بخش‌های ناشناخته اقتصاد کشور می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر موسوی مدیر کل غرب آسیادر اولین همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت (فرصت‌های محلی و بین‌المللی)اظهار کرد: یکی از شاخص‌های گردشگری که توانسته در جریان اکوتوریسم اثرگذاری باشد، گردشگری بیابان است.
وی با بیان اینکه گردشگری بیابان علاوه بر درک زیبایی طبیعت، باعث بازگشت به خویشتن خویش می‌شود، افزود: مطالعات اولیه می‌دهد افرادی که به این سمت می‌آیند انسان‌های فرهیخته و مطالعه گری هستند.
دستیار وزیر امور خارجه ادامه داد: عمدتا افرادی که به سمت گردشگری بیایان می‌روند از جوامع پست مدرن و شهری بسیار پیشرفته هستند.
دکتر موسوی بیان کرد: گردشگری بیابان توجه به محیط زیست و حفاظت آن را افزایش داده و موجب تحول در زندگی حاشیه‌نشینان شهری بیابان می‌شود.
وی افزود: اگر بیابان لوت مورد توجه قرار گیرد آثار اقتصادی زیادی به دنبال خواهد داشت که روستاها نیز از این امر متأثر می‌شوند.
مدیرکل غرب آسیا با اشاره به اینکه گردشگری بیابان تلفیقی از سنت و مدرنیسم است، تصریح کرد: گردشگران حرفه‌ای مهم‌ترین قشری هستند که به صورت حرفه‌ای به کشف ناشناخته‌های بیابان روی می‌آورند.
مشاور وزیر امورخارجه ادامه داد: توجه به گردشگری موجب شکوفایی بخش‌های ناشناخته اقتصاد کشور می‌شود و اقتصاد گردشگری بیابان باید توجه اصلی خود را به گردشگران حرفه‌ای جلب کند.
وی همچنین یادآور شد: باید از سمت گردشگری اتفاقی بیابان به سمت گردشگری حرفه‌ای حرکت کنیم.
نخستین همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت (فرصت‌های محلی و بین‌المللی) با حضور جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی به مدت دو روز (11 و 12 اردیبهشت 98) در دو بخش علمی و بازدید میدانی از پتانسیلهای کویر برگزار می شود.

آخرین ویرایش۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸