وزیر علوم با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کرد

۲۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۶ کد : ۳۱۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۰۱۷
وزیر علوم با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کرد

ئکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شامکاه شنبه پس از نماز مغرب و عضا با حجه الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار کرد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این دیدار با تأکید بر این که علم باید جهت و هدف داشته باشد گفت: فرزندان ما در جهت علم باید حرکت کرده و رشد کنند چراکه رشد انسان بر اساس علم است .

وی اظهار کرد: مسلمانان که پیشوایان علم بودند علم آنها همراه با دین بود و بزرگان دینی بزرگان علمی و بزرگان علمی بزرگان دینی بوده‌اند.

 حجه الاسلام عبادی کمک دانشجو و طلبه برای رفع نیازهای علمی جامعه و تبدیل علم به عمل را متذکر شد و تأکید کرد: افق، روشن است و باید به آنچه که آرمان‌ها و ارزش‌ها است با کمک افراد فرهیخته و دانشمند برسیم.

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: استفاده از ظرفیت خیرین در آموزش عالی یکی از بهترین ظرفیت ها در خراسان جنوبی است و رویکرد خوبی که در استان‌ها شکل گرفته است تشکیل ستاد خیرین آموزش عالی در هر استان است.

 وزیر علوم با بیان اینکه کشور ایران با توجه به جمعیتی که دارد جزو معدود کشورهایی است که جمعیت تحصیل کرده قابل توجهی نسبت به جمعیت خود دارد، گفت: هم اکنون در سطح کشور شرایط دانشگاه ها به گونه‌ای است که از نظر نیروی انسانی اشباع شده و در دانشگاه‌ها شاهد صندلی های خالی هستیم. وی با بیان اینکه برای سامان دهی شورای آموزش عالی برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: اگر توفیقی حاصل شود و به خوبی عمل کنیم در دانشگاه ها شاهد حرکت رو به جلو خواهیم بود.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در راستای حل مسائل کشور و مردم تلاش شده که دانشگاه‌ها بیش از پیش در این زمینه در عمل کرده و وارد میدان شده‌اند و  با برنامه های مناسب و تنظیم شده برای حل مسائل ورود خوبی داشته اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: تا کنون پیشرفت‌های خوبی که داشته ایم مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

آخرین ویرایش۲۲ مهر ۱۳۹۷