وزیر علوم دستاوردهای سفر به بیرجند را تشریح کرد

۲۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۷ کد : ۳۱۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۲۲۶
وزیر علوم دستاوردهای سفر به بیرجند را تشریح کرد

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سفر به استن خراسان جنوبی شنبه شب 21/7/97 اقدامات و دستاوردهای سفر دو روزه اش به خراسان جنوبی را در نشست خبری با اصحاب رسانه تشریح کرد.

وزیر علوم اظهار کرد: دانشگاه بیرجند یکی از دانشگاههای مهم است و ظرفیت های خوبی از نظر انجام پژوهش ها و آموزش دانشجویان دارد.

 وزیر علوم با اشاره به اینکه در این سفر اهداف زیادی برای دانشگاه های خراسان جنوبی داشتیم، گفت: با توجه به شناسایی و ارزش یابی ظرفیت های علمی و تحقیقاتی در طرح ساماندهی آموزش عالی کشور، در هر استان بر اساس ظرفیت ها برنامه ریزی صورت می‌گیرد.

 دکتر غلامی بیان کرد: در این سفر دغدغه ها و نگرانی های دانشجویان را شنیده و  بررسی کردیم و همچنین در مورد ظرفیت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز مباحثی مطرح شد.

 وی افزود: در سفر به مرکز خراسان جنوبی چندین پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد از نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری بازدید به عمل آمد.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: باید به دانشگاه ها اعتماد کرده و حمایت از آنها مستمر باشد.

 وی با بیان اینکه در این سفر شاهد یکسری درخواست‌ها از سوی دانشجویان و مسئولان دانشگاه ها بودیم،گفت: مقرر شد برای تجهیز سلف سرویس دانشگاه بیرجند همکاری کنیم، همچنین ساخت خوابگاه دانشجویی برای دانشگاه صنعتی، کمک به مراکز رشد و پارک علم و فناوری،حمایت از دانشگاه بیرجند برای پذیرش دانشجو خارج از کشور به خصوص از کشور افغانستان و راه اندازی رشته های جدید و به روز برای دانشگاه‌ها از قولهایی است که داده شد.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: از دیگر مواردی که در این سفر مورد توجه قرار گرفت تکمیل رشته و به روز شدن آنها در دانشگاه‌ها برای آینده کشور بود.

وی ایجاد زمین ورزشی با چمن مصنوعی برای دانشجویان، رفع مشکل ایاب و ذهاب دانشجوها با همکاری شورای شهر و شهرداری در صورت امکان و حفظ قیمت غذای مناسب دانشجویی برای رفاه دانشجویان را از دیگر برنامه‌هایی که در این سفر مورد توجه قرار گرفت، برشمرد.

  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به استفاده از تولیدات مراکز رشد، اظهار کرد: یکی از کارهای مراکز رشد به ثبت رساندن اختراعات و تنظیم کارهای نرم افراری است و بسیاری از این دستگاه‌ها در نمایشگاه‌ها عرضه شده به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی نیز بر اساس نیاز خود از اختراعات استفاده کرده و در صورت امکان سفارش به ساخت و ساز می‌دهند و در زمینه‌های مختلف دانشگاه‌های ما کارهای زیادی انجام داده اند ما نیز در این راستا برای کمک به دانشگاه‌ها به سمت کسب درآمد از تولیدات علمی پژوهشی اقدام کرده‌ایم.

 دکتر غلامی با بیان اینکه هنوز با متوسط دنیا فاصله داریم اما تا کنون اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: نیاز است که بازار را در خرید تجهیزات داخلی مورد حمایت قرار دهیم.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مشکلات ارز دانشجویی، اظهارکرد: در بحث تامین ارز طی سالهای گذشته شاهد مشکلاتی بوده‌ایم که خوشبختانه مشکلات حل شده و اعزام ها صورت گرفته و برای هر دانشگاه سهمیه مورد نظر نیز دیده شده است.

دکتر غلامی تأکید کرد: با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان زیر نظر وزارت علوم است و استخدام هیئت علمی در این دانشگاه مانند سایر استخدامی‌ها است.

 وی به کمبود معلم در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش با موجی از بازنشستگی رو به رو است به آموزش و پرورش پیشنهاد شده که تعداد زیادی از فارغ التحصیلان که علاقه به تدریس در آموزش و پرورش را دارند از ظرفیت آنها با برگزاری یک دوره 6 ماهه و فراگیری آموزش‌های لازم جهت همکاری در آموزش و پرورش استفاده کنند.

شایان ذکر است دکتر منصور غلامی و هیأت همراه شنبه شب 21 مهر به تهران بازگشت.

آخرین ویرایش۲۲ مهر ۱۳۹۷