دانشجویان دختر دانشگاه بیرجند به پیاده روی اربعین اعزام شدند

۲۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۰ کد : ۳۸۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۶۷

دانشجویان دختر دانشگاه بیرجند جهت حضور در سیل عظیم عاشقان زیارت حضرت اباعبدا...الحسین(ع) عازم شرکت در پیاده روی اربعین شدند.

44 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه بیرجند ( امروز پنج شنبه 26 مهر 97) از محل مسجدامام جعفرصادق(ع) دانشگاه بیرجند به سفر معنویت اعزام شدند.

دکتر احمدخامسان رئیس دانشگاه بیرجند، حجه الاسلام محمدعلی جعفری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و ابوذر صلاحی مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در مراسم بدرقه دانشجویان حضور داشتند.

دکتر احمد خامسان با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس و از خودگذشتگی ها و سلحشوری های آن ایام گفت: در دوران دفاع مقدس آرزوی همگانی رسیدن به کربلای معلی بود که این مهم امروزه صورت گرفته و دانشجویان در این سفر معنوی شرکت می کنند.

حجه الاسلام محمدعلی جعفری با اشاره به لزوم وحدت بیش از پیش در بین مردم دو کشور گفت: دانشجویان با حضور خود در این سفر توطئه های دشمنان جهت ایجاد تفرقه مابین مردم ایران و عراق را خنثی و بی اثر می نمایند.

88 نفر از دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند روز شنبه 28 مهر نیز به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

دانشجویان دانشگاه بیرجند از مرز مهران همگام با دیگر زائرین حسینی در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند و 8 آبان به کشور باز می گردند.

امسال 15 هزار دانشجو در قالب 250 کاروان دانشجویی از سراسر کشور به پیاده روی اربعین می روند.

همچنین همزمان با اعزام دانشجویان دانشگاه بیرجند به پیاده روی اربعین نمایشگاه سفیر سعادت به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در محل مسجد امام جعفرصادق(ع) به منظور معرفی کانون ها و ایجاد شور و شعور حسینی در دانشجویان برپا شد. مراسم تعزیه خوانی (روایت واقعه کربلا)  و بدرقه دانشجویان پسر عازم به پیاده روی اربعین از دیگر برنامه های این مناسبت خواهد بود.

کلید واژه ها: دانشجویان دختر دانشگاه بیرجند به پیاده روی اربعین اعزام شدند

آخرین ویرایش۲۶ مهر ۱۳۹۷