معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در بیرجند گفت:

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت و توسعه چشمگیر مراکز آموزش عالی بوده ایم

۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۷ کد : ۴۰۵۵ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۴۷۷
نشست جمع بندی مسایل آموزش عالی خراسان جنوبی صبح امروز پنج شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ با حضور دکتر حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت و توسعه چشمگیر مراکز  آموزش عالی بوده ایم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در جلسه جمع بندی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت و توسعه چشمگیر مراکز  آموزش عالی بوده ایم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دوره جدید، دوره ارتقا کیفیت باید باشد.

*به دنبال انحلال نیستیم بلکه به دنبال قدرتمند شدن هستیم

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در آموزش عالی به جای تقسیم قدرت به سمت انسجام می رویم و در این دوره به دنبال انحلال نیستیم بلکه به دنبال قدرتمندتر شدن هستیم.

دکتر سیمایی صراف با بیان اینکه طبق قانون برنامه مکلف شده ایم دانشگاه ها را به سمت بین المللی شدن پیش ببریم، ادامه داد: دانشگاه های خراسان جنوبی با همجواری با دو کشور همسایه به سهولت می تواند  دانشگاه هایی بین المللی شود.

وی با اشاره به کمبود فضا در خصوص پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی استان، بیان کرد: با توجه به وجود تعاملات گسترده رئیس دانشگاه بیرجند می توان این امید را داشت که کمبودهای واحدهای آموزشی استان با همکاری دانشگاه بیرجند حل شود.

*افزایش 13 رشته کارشناسی ناپیوسته در استان

 ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: 2 هزار و 400 نفر در دانشگاه های فنی و حرفه ای استان مشغول تحصیل هستند و امسال 13 رشته کارشناسی ناپیوسته در این استان افزایش پیدا کرده است.

 وی افزود: نیازمند تجهیز و تکمیل کارگاه های آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای هستیم و امسال 300 پروژه عمرانی برای کشور در حال اجرا داریم.

 رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: امسال تمام سرفصل‌های درسی دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تغییر می‌کنند.

 صالحی عمران اظهار کرد: برای سال تحصیلی جاری 130نفر اعلام ظرفیت شده و برای جذب بیشتر دانشجو در دانشگاه های فنی و حرفه ای نیاز به تجهیز دانشگاه ها داریم.

آخرین ویرایش۲۰ تیر ۱۳۹۸