نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیداربا اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معاون و‌مدیران وزارت علوم گفت:

باید دانش و صنعت را بومی سازی کنیم

۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۲ کد : ۴۰۶۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۱۷۴
نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم و جمعی از مدیران کل وزارت علوم با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند ، ظهر پنج شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ برگزار شد.
باید دانش و صنعت را بومی سازی کنیم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این نشست گفت: انسان از نظر استعداد همه چیز دان است اما بالفعل هیچ چیز نمی داند و باید بیاموزد اما نیاز است که همه کارهای او با علم انجام شود و این مسئولیت سنگینی است.
امام جمعه بیرجند افزود: علم برای بشر یک مسئولیت اجتناب ناپذیر است اما اگر بخواهد علم مفید باشد باید در جهت ارزش های الهی باشد تا در خدمت انسان باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: علم و دین بدون یکدیگر خطرناک هستند و باید همواره در کنار هم باشند از این رو مسئولیت آموزش عالی و آموزش و پرورش بسیار خطیر است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: باید دانش و صنعت را بومی سازی کنیم و در همه چیز به خود اتکایی برسیم.
دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در بازدیدی که از موسسات آموزش عالی و آموزش و پرورش خراسان جنوبی داشتیم، به خوبی از توانمندی ها و نقاط ضف آگاهی یافتیم.
وی افزود: در آینده جلساتی را در تهران با حضور مسئولان استانی برگزار می کنیم و ضمن بررسی مشکلات نسبت به حل آنها اقدام می نماییم.

آخرین ویرایش۲۰ تیر ۱۳۹۸