در راستای سیاست­های کلان مدیریت سبز در دانشگاه بیرجند صورت گرفت

ایجاد منطقه سبز در محوطه پردیس اصلی دانشگاه

۲۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۴ کد : ۴۰۹۵ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۳۹۹
در راستای سیاست های کلان مدیریت سبز در دانشگاه های کشور، منطقه سبز در محوطه پردیس اصلی دانشگاه بیرجند ایجاد شد.
ایجاد منطقه سبز در محوطه پردیس اصلی دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر سامان فرزین دبیر شورای راهبری مدیریت سبز با اعلام این خبر افزود: براساس سیاست های کلان مدیریت سبز بخشی از پردیس دانشگاه پس از انجام کار کارشناسی و بحث و  بررسی برای ایجاد منطقه سبز، در شورای دانشگاه مصوب شد.

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز افزود: با اعمال محدودیت ترافیکی و مسدود سازی چند مسیر فرعی در پردیس دانشگاه، حدفاصل سازمان مرکزی تا مسجد امام جعفرصادق(ع) و مجموعه دانشکده های علوم و مدیریت خدمات آموزشی به عنوان اولین منطقه سبز دانشگاه بیرجند ایجاد شد.

دکتر فرزین بهینه‌سازی مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست، بهره وری حمل و نقل و ایجاد سیستم جامع مدیریت انرژی و محیط زیست و جذب منابع برای بهینه‌سازی بر مبانی توسعه پایدار و ایجاد منطقه پایلوت را از جمله دستاوردهای اجرایی شدن این طرح دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش حفظ امنیت و جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی در محیط تردد دانشجویان را از دیگر اهداف ایجاد این منطقه برشمرد.

دکتر فرزین حرکت دانشگاه‌ها به عنوان نهادهای پیشرو در حفظ زیست بوم بشر در عرصه نوآوری مدیریت سبز را امری ضروری دانست و گفت: مدیریت سبز با ترویج استفاده از انرژی‌های پاک، موجب کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی می‌شود.

افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش تقاضا برای مصرف انرژی، اغلب جوامع را با آلودگی‌های هوا رو به رو کرده است و افزایش آلاینده‌های زیست محیطی، تغییرات جوی و گرمایش زمین از علل اصلی برای حرکت جوامع امروزی به ویژه دانشگاه‌ها به سمت حمایت از انرژی‌های پاک و حفظ محیط زیست است.

دانشگاه بیرجند از اولین دانشگاه های کشور است که در آن قدم های موثری به منظور ایجاد دانشگاه سبز برداشته شده است.

آخرین ویرایش۲۴ تیر ۱۳۹۸