در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاست های ابلاغی دانشگاه سبز؛

تأمین بخشی از انرژی دانشگاه بیرجند توسط نیروگاه فتوولتائیک دانشگاه

۰۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۸ کد : ۴۱۸۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۹۹۹
نیروگاه فتوولتائیک دانشگاه بیرجند با هدف توسعه کاربرد فناوری انرژی های تجدید پذیر ، ایجاد بستر مناسب برای پژوهش و توسعه دانش و کاربرد انرژی فتوولتائیک (خورشیدی) و ایجاد پایگاه داده برای تحلیل اقتصادی و فنی نیروگاه ، تا کنون توانسته است بخشی از انرژی مورد نیاز دانشگاه را تولید نماید.
تأمین بخشی از انرژی دانشگاه بیرجند توسط نیروگاه فتوولتائیک دانشگاه

 نیروگاه فتوولتائیک دانشگاه بیرجند با هدف توسعه کاربرد فناوری انرژی های تجدید پذیر، ایجاد بستر مناسب برای پژوهش و توسعه دانش و کاربرد انرژی فتوولتائیک (خورشیدی) و ایجاد پایگاه داده برای تحلیل اقتصادی و فنی نیروگاه تا کنون توانسته است بخشی از انرژی مورد نیاز دانشگاه را تولید نماید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر حمیدرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اعلام این خبر افزود: ظرفیت کل نیروگاه فتوولتائیک دانشگاه بیرجند 39 کیلو وات است که 30 کیلو وات از این ظرفیت به صورت متصل به شبکه و 9 کیلو وات به صورت جدا از شبکه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اعلام کرد: نیروگاه فتوولتائیک دانشگاه بیرجند جهت استفاده حداکثری از انرژی خورشیدی مجهز به دنبال کننده خورشید است.

دکتر نجفی در ادامه خبر داد که نیروگاه خورشیدی دانشگاه بیرجند تاکنون توانسته است مقدار 180 مگاوات ساعت برق به شبکه دانشگاه تزریق نماید.

آخرین ویرایش۰۱ مرداد ۱۳۹۸