مدیر گروه عمران دانشگاه بیرجند:گروه آموزشی مهندسی عمران گروهی، پویا و انگیزه زاست

۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۱ کد : ۴۳۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۴۳

دکتر محسن خطیبی نیا مدیر گروه آموزشی مهندسی عمران دانشگاه بیرجند این گروه را گروهی موفق در زمینه های مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، مدیر گروه عمران با بیان اینکه در سالهای اخیر این گروه با تلاش اعضای هیأت علمی، کارشناسان و دانشجویان فعال خود توانسته است به موفقیت های ارزشمندی دست یابد، گفت: گروه عمران دانشگاه بیرجند تبدیل به یک گروه پویا، فعال و انگیزه زا برای استادان و دانشجویان شده است.

وی درباره تاریخچه شکل گیری گروه اظهار کرد: گروه مهندسی عمران در سال 1375 با ایجاد رشته عمران روستایی در مقطع کاردانی تأسیس شد. سپس در سال 1386 در رشته مهندسی عمران گرایش فعالیت خود را با 4 عضو هیأت علمی آغاز کرد.

دکتر خطیبی نیا در خصوص وضعیت کنونی گروه عمران نیز گفت: در حال حاضر گروه عمران دارای 13 عضو هیأت علمی است که بیش از 60 درصد آنان بعد از سال 1391 جذب شده اند این گروه علاوه بر مقطع کارشناسی در 4 گرایش کارشناسی ارشد شامل محیط زیست، سازه، مدیریت منابع آب و سازه های هیدرولیکی دانشجو دارد.

مدیر گروه عمران دانشگاه بیرجند تأسیس آزمایشگاه مرکزی مصالح ساختمانی، بتن و ژئوتکنیک و آزمایشگاه مرکزی نقشه برداری GIS را از اقدامات این گروه در راستای تحقق سند چشم انداز و راهبردی دانشگاه بیرجند در افق 1404 عنوان کرد و افزود: از افتخارات گروه عمران قبولی چشمگیر دانش آموختگان آن در مقاطع کارشناسی ارشد و بویژه دکتری در بهترین دانشگاه های کشور است. همچنین تعداد قابل توجه مقالات منتشر شده همکاران گروه در مجلات معتبر ISI حکایت از فعالیت موفقیت آمیز اعضای گروه در زمینه های علمی و پژوهشی دارد.

دکتر خطیبی نیا به تعامل خوب و مثال زدنی گروه با دانشجویان فعال در انجمن علمی مهندسی عمران اشاره کرد و گفت: همکاری، پشتیبانی و تعامل مؤثر اعضای گروه باعث کسب افتخارات بسیارخوب انجمن علمی در سطح دانشگاه و سطح ملی شده است به طوری که انجمن ملی عمران دانشگاه بیرجند با حضور دانشجویانی نمونه و با انگیزه علاوه بر کسب عنوان برتر در بخش های مختلف به عنوان انجمن علمی برگزیده معرفی شد. این انجمن عنوان برترین انجمن علمی دانشگاه را در دو دوره متوالی، برگزیده یازدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت و عضویت در شورای مرکزی اتحادیه مرکزی انجمن های علمی عمران دانشگاه های کشور را در کارنامه درخشان خود دارد.

همچنین این انجمن افتخار چاپ و نشر بهترین نشریه تخصصی دانشجویی دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند را نیز برای دو دوره متوالی به همراه دارد که خود دلیل محکم بر همبستگی، تلاش و پویایی آن مجموعه می باشد.

آخرین ویرایش۰۲ آبان ۱۳۹۷