دومین کارگاه تربیت جنسی کودک و نوجوان در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۰۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۸ کد : ۸۳۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۰۶۱

دومین کارگاه تربیت جنسی کودک و نوجوان در راستای طرح در حال اجرای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اخلاقی با همکاری معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، استانداری خراسان جنوبی و سمن رویش روان و تندرستی با حضور دکتر سیّد محسن اصغری نکاح، دانشیار دانشگاه فردوسی و متخصص در امر تربیت جنسی کودک و نوجوان، در 1 و 2 آذرماه 1397 به مدت 16 ساعت با حضور 60 نفر از کارشناسان بهداشت و مشاوران سطح استان در دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند و مجری طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اخلاقی (با محوریت تربیت جنسی) در خراسان جنوبی،ضمن توضیحاتی درباره طرح تربیت جنسی خلاصه ای از اهداف و روند اجرایی این طرح را بیان کرد.

دکتر اصغری نکاح در بخش آموزشی کارگاه به بررسی مفهوم تربیت جنسی، تربیت جنسی خانواده محور مبتنی بر رشد، هنگامه‌های متفاوت آموزش جنسی و تربیت جنسی، آموزش خانواده‌ها و مربیان در تربیت جنسی، توانمندسازی خانواده‌ها در مواجهه با مشکلات جنسی، راهبردهای پاسخ‌گویی به کنجکاوی‌های جنسی کودکان و مدیریت بازی‌ها و فعالیت‌های جنسی و شبه جنسی کودکان پرداخت.

در روز دوم کارگاه مسائل و بحران های جنسی در دوره نوجوانی از قبیل بلوغ و راهکارهای پیشگیری از سوء استفاده جنسی از کودکان و نوجوانان بررسی شد.

آخرین ویرایش۰۳ آذر ۱۳۹۷