چهارمین همایش ملی باستان شناسی ایران آبان ۹۸ در دانشگاه بیرجند برگزار می شود

۰۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۸ کد : ۸۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۶۴۰

گروه باستان شناسی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند " چهارمین همایش ملی باستان‌شناسی ایران" را آبان 1398 در دانشگاه بیرجند برگزار می کند.

مبادلات علمی جدید و تبادل تجربیات، بیان چالش‌ها و ارائه راهبردها و راه‌کارهای نوین به ویژه میان‌دانشی و بهره‌برداری از نتایج پژوهش‌ها در زمینه‌های گوناگون دانش، نخستین هدف علمی «همایش ملی باستان‌شناسی ایران» است، که تاکنون سه دوره آن به همت گروه باستان‌شناسی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات علمی، آموزشی و پژوهشی کشور انجام شده است.

برگزار کنندگان در نظر دارند در چهارمین همایش با نگاهی به گذشته با در نظر گرفتن چشم‌انداز آینده‌ی علم باستان‌شناسی، شرایطی مفید و پویا ایجاد کنند و ضرورت رشد و توسعه عرصه میان‌دانشی را به‌خصوص در دریافت و اقتباس دانش و تکنولوژی‌های جدید و استفاده بهینه از آن‌ها را به انجام رسانند. همچنین به برهم‌کنش‌های دانشی، اندیشه‌ای، آموزشی و پژوهشی پژوهش‌گران و اندیشمندان باستان‌شناسی و علوم مرتبط توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دبیرخانه همایش از تمامی استادان دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، دانش‌آموختگان، دانشجویان، علاقه‌مندان و پژوهشگران باستان‌شناسی و علوم مرتبط دعوت کرده است با شرکت در این رخداد علمی، جدیدترین دستاوردهای خود را در بستر موضوعی و محوری همایش، جهت بررسی و بهره‌گیری از رهیافت‌های مفید و کارآمد از این نتایج و ایجاد شرایط لازم در جهت پیشبرد و توسعه پژوهش‌های انجام شده و استفاده از آن به منظور توسعه علمی کشور، ارائه نمایند.

آخرین ویرایش۰۷ آذر ۱۳۹۷