در محل دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد:‏ جلسه معاونین دانشگاه با اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس

۰۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۰ کد : ۳۴۰۱ اخبار
تعداد بازدید:۴۲۳۰

جلسه معاونین دانشگاه با اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس روز چهارشنبه مورخ 98/3/1 در محل دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر قادری،معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، ضمن عرض خوش آمدگویی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، مختصری در خصوص دلیل برگزاری این جلسه ارائه کرد. در ادامه دکتر فخر،مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، به هدف برگزاری این جلسه پرداخت و گفت: دانشگاهها به عنوان مدخل دانشنامه ای، باید پیش گام مباحث پژوهشی در زمینه دفاع مقدس باشند، وی افزود: در زمینه فعالیتهای پژوهشی حوزه دفاع مقدس باید با ارائه پژوهشهای دقیق و ملموس فرهنگ دفاع مقدس را به جوانان و قشر دانشجو به نحو صحیح منتقل کنیم که این امر مستلزم همکاری دانشگاهها در این زمینه است.

دکتر نجفی معاون پژوهشی دانشگاه به نقش دانشگاه بیرجند در انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: متاسفانه اسوه های دفاع مقدس، به فراموشی سپرده شده است و دانشگاه بیرجند نهایت تلاش و همکاری خود را در این زمینه خواهد کرد.

دکتر آیتی معاون آموزشی دانشگاه در ادامه این جلسه، بر نقش آموزش در فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد.در پایان جلسه دکتر قادری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه،به نقش فرهنگ در تمامی عرصه های اجتماعی و فردی اشاره کرد و افزود: فرهنگ دفاع مقدس با تمامی رشادت های نقش آفرینان اصلی آن توسط وارثین آن بخوبی تبیین و تفسیر نشده است.

آخرین ویرایش۰۱ خرداد ۱۳۹۸