رشد ۶۰ درصدی حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی جهانی ۲۰۱۸

۰۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۲ کد : ۶۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۷۸

نتایج رتبه‌بندی جهانی شانگهای ۲۰۱۸ منتشر شد که بر اساس آن ۱۳ دانشگاه ایران در جمع هزار دانشگاه برتر دنیا حضور دارند. بنا به گفته دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست ISC رتبه بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه بندی های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ منتشر می شود. رتبه بندی منتشر شده در سال ۲۰۱۸ شانگهای ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان را پوشش می دهد. در رتبه بندی سال ۲۰۱۸ دانشگاه هاروارد ، دانشگاه استنفورد و دانشگاه کمبریج به ترتیب رتبه اول تا رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند. در رتبه بندی جهانی سال ۲۰۱۸ شانگهای ۱۳ دانشگاه از ایران در این رتبه بندی حضور یافتند، و این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ تعداد دانشگاه های ایران در این نظام رتبه بندی ۸ مورد بود ولذا شاهد رشد بیش از ۶۰ درصدی این حضور نسبت به سال قبل هستیم. امید است رشد مستمر حضور دانشگاه های ایران در نظام رتبه بندی شانگهای نوید بخش ارتقای جایگاه دانشگاه ها نیز باشد.

1

 

سرپرست ISC در ادامه افزود: در رتبه بندی سال ۲۰۱۸ دانشگاه تهران مشابه رتبه بندی سال ۲۰۱۷ توانست با کسب رتبه در بازه ۴۰۰-۳۰۱ در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد. دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز توانست در سومین حضور خود در رتبه بندی شانگهای، جایگاهی در بازه ۵۰۰-۴۰۱ در سال ۲۰۱۸ را کسب نماید. دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی تهران در بازه ۶۰۰-۵۰۱، دانشگاه علم و صنعت در اولین حضور در رتبه بندی شانگهای در بازه ۷۰۰- ۶۰۱ ، دانشگاه تربیت مدرس در بازه ۷۰۰-۶۰۱ و دانشگاه های صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بازه ۸۰۰-۷۰۱ ، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه شیراز، دانشگاه تبریز در بازه ۹۰۰-۸۰۱ و دانشگاه علوم پزشکی ایران در بازه ۱۰۰۰-۹۰۱ قرار دارند.

 

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می­توانند به آدرس  http://isc.gov.ir/Shownews.aspx?lan=fa&n_code=۱۱۶۱  مراجعه نمایند.

آخرین ویرایش۱۲ شهریور ۱۳۹۷