مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشکده علوم دانشگاه بیرجند برگزار شد

۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۸ کد : ۲۵۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۴۲۵

جلسه معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشکده علوم دانشگاه بیرجند با حضور بیش از 300 دانشجوی نو ورود در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.

دکتر سید مرتضی موسوی رئیس دانشکده علوم با خیر مقدم به دانشجویان جدید الورود، ورود آنها را به دانشگاه وعرصه ی علم و دانش تبریک گفت و تاریخچه ای از رشته ها و گرایش های  دانشکده بیان کرد.

دکتر سید مرتضی موسوی در جمع دانشجویان جدیدالورود این دانشکده اظهار کرد: سالانه ۶۰ مقاله بین‌المللی توسط دانشکده علوم دانشگاه بیرجند منتشر می شود.

رئیس دانشکده علوم به حضور 52 عضو هیئت علمی در این دانشکده اشاره کرد و گفت: وجود 44 آزمایشگاه و کارگاه در این دانشکده آن را در رده "الف" امکانات دانشگاهی و آزمایشگاهی کشور قرار می‌دهد.

دکتر محسن آیتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: جامعه نیازمند دانشجویان پرشور و کارآفرین است.

وی با بیان اینکه علوم پایه برای پیشرفت کشور بسیار مهم و کارآمد است، افزود: دانشجویان دانشکده علوم در المپیک سال گذشته مقام‌های حائز اهمیتی را کسب نموده اند.

وی ادامه داد: تربیت دانشجوی توانمند از اهداف اصلی دانشگاه بیرجند است.

معاون آموزشی وتحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه دانشکده علوم در حال حاضر دارای 1260 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است، افزود: دانشکده علوم پایه دانشگاه بیرجند به عنوان اولین دانشکده این دانشگاه در سال 1354 پایه گذاری شد و در سال 1356 با سه رشته شیمی، فیزیک و ریاضی شروع به کار کرد.

آیتی یادآور شد: در سال‌های بعد بخش ریاضی از این دانشکده مجزا شده و هم اکنون به عنوان یک دانشکده مستقل با عنوان دانشکده علوم ریاضی و آمار به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در این مراسم همچنین از دانشجویان رتبه های برتر علمی و برگزیدگان المپیاد کشوری تقدیر به عمل آمد.

آخرین ویرایش۱۷ مهر ۱۳۹۷