کتاب مبانی چشم انداز کیهانی منتشر شد

۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۰۷:۵۹ کد : ۷۷۱ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۳۹۲
مژده به علاقمندان نجوم: کتاب مبانی چشم انداز کیهانی با ترجمه دکتر کاظم نفیسی عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشکده علوم منتشر شد.

✅ آیا می دانید تعداد مولکول های هوا که یک موجود زنده در طول حیات خود استنشاق می کند، از تعداد کل مولکول های هوا در جو زمین بیشتر است؟ این بدان معنی است که هوایی که شما تنفس می کنید از شش های ناپلئون، بتهون ، لینکلن و بیلی کید عبور کرده است.
✅ آیا می دانید تعداد مولکول های موجود در یک لیوان 250 سی سی، بیشتر از تعداد فنجان های آب تمام اقیانوس های جهان است؟ بخشی از آبی که شما می نوشید، از کلیه های سقراط و چنگیز خان و ژاندراک عبور کرده است.
✅ آیا می دانید تعداد ستارگان از تعداد دانه های شن در تمام ساحل های کره زمین بیشتر است؟ تعداد ستارگان از تعداد ثانیه ها از ابتدای شکل گیری زمین تا امروز، بیشتر است. تعداد ستارگان از تعداد حروف و صداهایی که تمام انسان ها از آغاز پیدایش تاکنون، بر زبان آورده اند، بیشتر است.
✅ آیا می دانید کربن موجود در استخوان های ما، فسفر موجود در مغز ما و آهن موجود در خون ما، زمانی در درون مغز ستاره ای تولید شده است؟
✅ آیا می دانید اگر تاریخچه کل کیهان از ابتدای پیدایش تاکنون را در یک سال خلاصه کنیم، کل تاریخ تمدن بشر در نیم دقیقه آخر اتفاق می افتد؟ در این مقیاس، مصریان باستان اهرام مصر را فقط در حدود 11 ثانیه پیش ساختند. یک دانشجوی دانشگاه حدود 0/50 ثانیه پیش متولد شده است و طول عمر یک انسان فقط یک چشم بر هم زدن است.
✅ در مورد امکان وجود حیات در نقاط دیگر منظومه شمسی و دیگر نقاط کیهان چه می دانید؟
✅ همه این مطالب و ده ها مطلب هیجان انگیز دیگر در کتاب " مبانی چشم انداز کیهانی" آمده است. این کتاب را تقدیم می کنیم به همه کسانی که در مورد رازهای کیهان کنجکاوند.
✅ ما امیدواریم این کتاب برخی از سوالات شما را پاسخ دهد و از طرف دیگر سوالات جدیدی در ذهن شما به وجود آورد، به طوری که شما را همچنان کنجکاو و علاقمند به ماجراجویی های نجومی بشر نگه دارد.
مطالب این کتاب به زبان بسیار ساده بیان شده است به طوری که هم برای دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه، و هم برای عموم علاقمندان به نجوم مفید است.
✅ جلد اول کتاب در قطع رحلی و در 560 صفحه مصور به همراه لوح فشرده، به قیمت 50000  تومان توسط انتشارات دانشگاه بیرجند به چاپ رسیده است و جلد دوم نیز در دست چاپ می باشد.

آخرین ویرایش۲۸ آبان ۱۳۹۷