کارگاه تحلیل عملیات وعده صادق از بعد رسانه ای و شناختی برگزار شد

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۲۳ کد : ۲۷۵۴۳ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۸۲
کارگاه تحلیل عملیات وعده صادق از بعد رسانه ای و شناختی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه برگزار شد.
کارگاه تحلیل عملیات وعده صادق از بعد رسانه ای و شناختی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در کارگاه تحلیل عملیات وعده صادق از بعد رسانه ای و شناختی، استاد محمد جوانی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) و کارشناس حوزه جنگ شناختی در ابتدا مقاله‌ای را از ناتو نقل کرد و در رابطه با جنگ شناختی و اینکه چطور می‌تواند جنگ شناختی باورها و رفتارهای فردی و گروهی افراد را به نفع اهداف تاکتیکی یا استراتژیک دشمن تحت تاثیر قرار بدهد به ایراد سخن پرداخت.
در ادامه ایشان بحثی را تحت عنوان سوگیری‌های شناختی و به عنوان نمونه سوگیری تاییدی، سوگیری منفی نگری و یکی از مهمترین آنها سوگیری ادراک گزینشی مطرح کرد.
عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) هدف‌های کلی اقناع را برشمرد و به شخصیت‌های مخالف، مخالف میانه‌رو، بی طرف، موافق و موافق میانه رو اشاره کرد. در ادامه ایشان تبیینی از عملیات وعده صادق و اینکه نوع موشک‌ها و پهپادهایی که ایران در این حمله به کار برده را  برشمرد و پایگاه‌هایی از رژیم جعلی صهیونیستی که در این حمله مورد آسیب جدی قرار گرفت را اعلام کرد. پایان بخش این کارگاه، پاسخگویی به پرسش‌های اساتید حاضر در این جلسه بود.

آخرین ویرایش۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳