برگزاری جلسه هماهنگی به منظور آماده سازی مقدمات پروژه بین المللی highRec (بهبود کارآیی سامانه‌های آب شیرین کن آب لب شور برای مصارف کشاورزی (گیاه زعفران))

۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۱:۴۲ کد : ۱۲۳۲۰ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۷۵۰

جلسه هماهنگی به منظور آماده سازی مقدمات پروژه بین المللی highRec (بهبود کارآیی سامانه‌های آب شیرین کن آب لب شور برای مصارف کشاورزی (گیاه زعفران))  با حضور جناب آقای دکتر نجفی، معاون محترم پژوهشی دانشگاه، ، جناب آقای دکتر سعیدی ، رییس محترم گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه، و آقایان دکتر محسن پوررضا بیلندی و عباس خاشعی سیوکی ازاعضای هیئت علمی گروه علوم و مهندسی آب در روز دوشنبه 11 اسفند ماه در محل دفترمعاونت پژوهشی دانشگاه برگزار گردید. در طی این جلسه آقای دکتر پوررضا بیلندی مسئول پروژه طرف ایرانی این کنسرسیوم به توضیح اقدامات و مکاتبات انجام شده در طی یکسال اخیر با طرفین کنسرسیوم اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد دستاوردهای این همکاری بین المللی برای دانشگاه بیرجند و مخصوصا کشاورزان منطقه باعث خیر و برکت باشد. در ادامه آقای دکتر خاشعی به بررسی ابعاد فنی پروژه و مزایای آن در جهت توسعه منابع آب استان پرداختند و لزوم استفاده از سیستم های آب شیرین کن با تکنولوژی های جدید (با در نظر گرفتن محدودیت های زیست محیطی) را یاد آور شدند. پس از آن معاونت محترم پژوهشی دانشگاه در خصوص اثرات مثبت این نوع همکاری ها به ذکر توضیحاتی پرداختند و اذعان نمودند وجود این چنین فضای همکاری علمی - حرفه ای بین دانشگاه بیرجند و سایر دانشگاه های تراز اول دنیا به نفع دانشگاه بیرجند و البته توسعه پایدار منطقه می باشد.

ایشان همچنان اعلام نمودند دانشگاه حمایت کامل از این چنین همکاری های علمی بین المللی که در راستای حل مشکلات منطقه به ارائه راهکار بپردازند خواهند داشت. در همین راستا و توسط آقای دکتر سعیدی پیشنهاد گردید درخصوص اطلاع رسانی به دو ارگان شرکت آب منطقه ای و استانداری استان مکاتباتی انجام گیرد و همکاری و حمایت این دو ارگان مرتبط با پروژه، نیز در این همکاری لحاظ گردد.

آخرین ویرایش۱۵ اسفند ۱۳۹۹