با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان، نشست هم اندیشی اعضای هیأت علمی دانشکده هنر برگزار شد

۰۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۰:۰۱ کد : ۲۲۸۳۴ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۳۷۳
در نشست هم اندیشی اعضای هیأت علمی دانشکده هنر با رئیس سازمان امور دانشجویان بر ضرورت ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا رشته های هنر تأکید شد.
با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان، نشست هم اندیشی اعضای هیأت علمی دانشکده هنر برگزار شد

به گزارش دانشکده هنر و به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در نشست با اعضای هیأت رییسه دانشگاه بیرجند و اعضای هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند اظهار داشت: در سال ۱۳۹۲ میزان تمایل به هنر و متقاضی ورود به دانشگاه های هنر ۵۵ هزار نفر بود و در سال جاری این میزان به رقم ۱۶۱ هزار نفر یعنی سه برابر افزایش یافته است ولی در ورودی دانشگاه‌ها در مقابل این حجم از تقاضا چندان تغییری را شاهد نیستیم و باید در وزارت علوم بکوشیم میان تقاضا و پاسخگویی تناسبی معقول به وجود آوریم.

رئیس سازمان امور دانشجویان به جوان‌ بودن دانشگاه ها و دانشکده های هنر در کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه های هنر با داشتن سرمایه انسانی متخصص، ولی بخاطر اینکه قریب به دو دهه است پا به عرصه گذاشته است، از نظر امکانات و فضای کالبدی دچار چالش‌های جدی می باشند.

دکتر داداش پور در ادامه این نشست به موضوع اشتغالزایی در رشته های هنری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رشته های هنری با شاخصه هایی مانند حجم سرمایه گذاری پایین، پایه نیروی انسانی مهارتی و ارزش افزوده بالا و زودبازدهی با آلایندگی کم باید مورد توجه جدی برنامه ریزان اقتصادی قرار بگیرند. 
دکتر خلیل‌نژاد، رئیس دانشکده هنر در این جلسه به بیستمین سالگرد تأسیس این دانشکده اشاره کرد و در ادامه اقدامات و دستاوردهای شاخص این دانشکده را برشمرد. وی جایگاه ویژه و منحصربفرد دانشکده هنر را در شرق کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با مساعدت وزارت علوم پروژه در حال احداث ساختمان دانشکده هنر هرچه سریعتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد. وی همچنین درخواست‌های دانشگاه برای ساخت پارک دانشجویی، تناسب محیط‌های خوابگاهی، اصلاح فضاها و راه‌اندازی رشته‌های گرافیک و طراحی صنعتی را مطرح کرد. همچنین در این نشست اعضای هیأت علمی دانشکده هنر درخواست‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.

گفتنی است اعضای هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند در پایان با اهدای تابلویی از آثار هنری دانشجویان از خدمات و حمایت های دکتر داداش پور در حوزه هنر قدردانی کردند.

آخرین ویرایش۲۱ اسفند ۱۴۰۱