همزمان با سالروز بسیج اساتید و بزرگداشت دکتر شهید چمران، دکتر دیانی سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بیرجند بود.

۰۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۹ کد : ۳۸۷۱ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۶۲۸
مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی و عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند: "استاد انقلابی روحیه جهادی و دغدغه حل مشکلات جامعه را دارد؛ استاد تراز انقلاب اسلامی باید تابع ولی فقیه باشد."

همزمان با 31خرداد، سالروز بسیج اساتید و بزرگداشت شهید دکتر چمران، دکتر محمدمهدی دیانی مسئول سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی و عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بیرجند بود. ایشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران و تبریک سالروز بسیج اساتید اظهار کرد: یکی از کسانی که می‌تواند الگو و اسوه برای همه اساتید بسیجی باشد استاد چمران است.

دکتر دیانی با بیان این‌که نقش اساتید در پرورش فرزندان این مرز و بوم بسیار مهم و اساسی است، تصریح کرد: اولین ویژگی استاد انقلابی داشتن روحیه جهادی و انقلابی و دغدغه حل مسائل و مشکلات جامعه است. وی با بیان این‌که شهید چمران در دوران زندگانی خود به اقتضای شرایط نقش ایفا می‌کرد، افزود: استاد مسلمان نیز باید مسائل را تحلیل کند و در حوزه‌های علمی و غیرعلمی ایفا نقش کند.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی با اشاره به این‌که شاخصه دیگر استاد بسیجی بصیرت او است، بیان کرد: استاد نمونه علاوه بر این‌که باید خود بصیر باشد باید برای توده مردم نیز بصیرت افزایی کند. وی با بیان این‌که عنصر مهم و اساسی برای استاد بسیجی این است که در مواقع فتنه مسیر را گم نکند، گفت: بسیاری از خواص بودند که در فتنه ۸۸ بصیرت نداشتند و در دام دشمن گرفتار شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند افزود: ویژگی دیگر استاد بسیجی پیشرو بودن در علم و دانش است اگر امروز کشور گوی سبقت رشد علمی را ربوده است نتیجه مجاهدت‌های استادانه افرادی چون شهید چمران بوده است و اگر امروز در حوزه‌های مختلف سرآمد هستیم محصول تلاش عالمان و اساتید نمونه و بسیجی مانند شهریاری‌ها است.

دکتر دیانی عنوان کرد: اگر امروز می‌بینیم ما می‌توانیم با نیروی سپاه پهپاد ۲۲۰ میلیون دلار آمریکا را که وارد حوزه سرزمین های ما شده است را منهدم کنیم این چیزی نیست جز اقتدار نیروی انقلاب اسلامی ایران. وی تصریح کرد: این حرکت سپاه نشان داد ادعای اشخاصی مانند برایان هوک که قدرت موشکی ایران را فتوشاپ می‌خواندند، پوچ و توخالی است و هر دشمنی بخواهد چشم طمع به مرزهای ایران اسلامی بدوزد نیروی سپاه این چشم را کور خواهد کرد.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی مطرح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های استاد بسیجی این است که همزمان با این‌که باید در حوزه علم طلایه‌دار باشد باید به معنویت و اخلاق نیز توجه داشته باشد.

دکتر دیانی با بیان این‌که مهمترین ویژگی استاد بسیجی ولایت پذیری او است، خاطرنشان کرد: استاد انقلابی باید تابع ولی فقیه زمان خود باشد و یکی از مشخصه‌های استاد انقلابی این است که کلام رهبر را فصل‌الخطاب قرار دهد.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی تأکید کرد: مقام معظم رهبری با فرمایشات حکیمانه خود حجت را بر همگان تمام کردند و بعد از این کسی نمی‌تواند صحبت از مذاکره و معامله با آمریکا را به زبان بیاورد چراکه اگر غیر از این باشد باید به ولایت مداری خود شک کند.

آخرین ویرایش۲۲ تیر ۱۳۹۸