بمناسبت گرامیداشت شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، جمعی از اعضای شورای مرکزی و مدیران کانون های بسیج اساتیدخراسان جنوبی بانماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

۰۲ تیر ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۵ کد : ۸۵۷۳ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۴۲۳۵
آیت الله عبادی: اسوه ای در زمان معاصر ما به عنوان یک استاد کامل وجود دارد که شهید سرافراز آقای دکتر مصطفی چمران است و الحق شایسته چنین جایگاهی است و خوش به حال شما اساتیدی که با اختیار خود راه این شهید را انتخاب کرده اید. شهید چمران مطیع امر ولایت بود و در این مسیر هیچگاه تردید به خود راه نداد.

همزمان با سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید، صبح روز شنبه ۳۱ خرداد ماه ۹۹ جمعی از اعضای  شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی به همراه مسئولین کانون ها با آیت الله عبادی، نماینده محترم ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار نمودند. 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: شهید دکتر مصطفی چمران یک انسان اسوه است، زیرا آن زمانی که احساس مسئولیت کرد و متوجه شد که مقام ولایت بر اساس نیاز جامعه خواسته ای دارد، به هیچ وجه به خود تردیدی راه نداد و در میدان حضور پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با رئیس و اعضای شورای بسیج اساتید خراسان جنوبی که به مناسبت ۳۱ خرداد، سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران برگزار شد، اظهار کرد: خلقت انسان اینگونه است که همه امورش را باید مبتنی بر علم انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه علم نیاز به آموزش دارد، افزود: با همه اهمیت علم، اگر چنانچه علم بر اساس اهداف عقلانی و وحیانی جهت پیدا نکند، به بدترین آفت تبدیل می گردد، که در صحنه میدانی، امروز دنیا به میدان آفت علم بدون ایمان، تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: استاد بسیجی و یا بسیج اساتید یعنی استادی که تنها به علم متکی نباشد و در عین حالی که در علم پیشرو است اما آن را کافی نداند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: اسوه ای در زمان معاصر ما به عنوان یک استاد کامل وجود دارد که وی شهید سرافراز آقای دکتر مصطفی چمران است و الحق شایسته چنین جایگاهی است و خوش به حال شما اساتیدی که با اختیار خود راه این شهید را انتخاب کرده اید.

وی ادامه داد: اگر در علم، هدف لحاظ نگردد، به بزرگترین آفت تبدیل می گردد، لذا وای بر آن حالتی که انسان هدف را فراموش کند و به علم بدون هدف متکی گردد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه امروز سخن در علم و جهل نیست بلکه سخن در هدایت و ضلالت است، گفت: در هر رشته ای اگر کسی علم و بیانش را داشته باشد می تواند علم را منتقل کند اما ابتدا باید بداند که ضرورت در چیست.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی مطرح کرد: شهید بزرگوار دکتر مصطفی چمران با توجه به شرایط علمی که داشتند، اگر در هر جای دنیا می ماند، منتش را می کشیدند زیرا یک استاد معمولی نبود، اما ایشان به این نکته توجه داشت که هدایت و ضلالت چیست، لذا به راحتی کُرسی علم را رها می کند و سر از کشور مصر و کوه های لبنان درمی آورد و در صحنه های مختلف سیاسی و نظامی حضور پیدا می کند.

وی افزود: علم وقتی ارزش دارد که به هدایت کمک کند لذا اینکه صحنه هدایت را رها کنیم و تنها به علم بپردازیم کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: شهید دکتر مصطفی چمران یک انسان اسوه است، زیرا آن زمانی که احساس مسئولیت کرد و متوجه شد که مقام ولایت بر اساس نیاز جامعه خواسته ای دارد، به هیچ وجه به خود تردیدی راه نداد و در میدان حضور پیدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: اساتید بسیجی در عین حالی که در علم پیشرو هستند اما باید آن نیاز واقعی انسان را در کنار این مسئله ضروری از جهت صحنه فرهنگی و هدایت، احقاق حق و ابطال باطل مورد توجه قرا دهند.

وی با بیان اینکه ارزش ها و جایگاه ها در تفکر بسیجی معنا پیدا می کند، تصریح کرد: شهید دکتر مصطفی چمران، استاد نمونه دانش است، لذا وقتی احساس می کند که وظیفه چیز دیگری است و هدف در جایی دیگر است، کرسی علم را رها می کند و همدوش با سربازان با طواغیت و استکبار جهانی مبارزه می کند، لذا بسیج اساتید و یا استاد بسیجی باید همواره این بخش از اندیشه فرهنگی را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه بیرجند افزود: اساتید گرامی اگرچه به صورت مستقیم برای دانش آموختگان خود در کنار علم به ایمان دعوت می کنند و روحیه بسیجی را به آنها منتقل می کنند که هدفمند بار آیند، اما در صحنه های غیر مستقیم نیز با مدیریت بنشینند و در محیط عمومی دانشگاه، برای مشکلات فرهنگی، اخلاقی و فکری و سیاسی تدبیبری اتخاذ کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: چطور می شود که برای انواع و اقسام آفت های فیزیکی و جسمانی و از جمله ویروس کرونا، وبا و طاعون به صورت اجتماعی مردم و مسئولین احساس مسئولیت می کنند و شرایطی را مهیا می سازند که آسیب آن کم گردد اما برای مشکلات فرهنگی که درجه آن بسیار بالاتر است، اقدامی صورت نمی گیرد.

وی مطرح کرد: آفت های فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و تبلیغاتی صدها برابر خطراتش بیشتر از مسئله کرونا و طاعون است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز همان انسان های منهای فرهنگ هستند که ویروس ها را تولید می کنند، گفت: باید به صورت تشکیلاتی یک طرحی برای اصلاح امور معنوی و فرهنگی در محیط کلی دانشگاه ها و جامعه ریخته شود زیرا این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه دنیا در حال تغییر است و اندیشه شما در جهان مشتری و مخاطب دارد، ادامه داد: امروز مخاطبان شما در خیابان های واشنگتن، نیویورک، پاریس و لندن حضور دارند و شعار شما را سر می دهند.

وی افزود: شرایط امروز زمینه مساعدی را فراهم کرده است که شما بتوانید اندیشه پرمخاطب بسیجی را برای نجات نوع بشر به فرزندان و شاگردانتان انتقال دهید.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: امروز نعمت بزرگی در دست ما قرار دارد اما مسلم مشروط به میزان کاری است که من و شما انجام می دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: انگیزه امروز مردم دنیا انگیزه عدالت طلبی است و این همان انگیزه همه پیغمبران و اوصیاء الهی، حضرت امام علی(ع)، قیام امام حسین(ع) و انتظار حضرت مهدی(عج) است.

وی افزود: قطعا امروز کار و تلاش نتیجه می دهد که امیدواریم این فرصت عظیم طلایی با بی تفاوتی ما از جامعه بشری گرفته نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: دنیا تغییر کرده و فرصت مناسبی به وجود آمده است و این اندیشه بسیجی است که باید جایگزین استبداد جهانی شود و حامل آن اندیشه شما اساتید دانشگاه ها هستید.

 

 

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۹