در نشست خبری با رئیس دانشگاه بیرجند مطرح شد

طرح ساماندهی آموزش عالی با هدف ارتقای سطح کیفی آموزش عالی کشور

۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۸ کد : ۱۲۳۰۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۷۰۰
رئیس دانشگاه بیرجند درباره طرح ساماندهی آموزش عالی کشور و ابهاماتی که در مورد این ‏طرح ایجاد شده است، افزود: هدف از طرح ساماندهی، ارتقای سطح کیفی آموزش عالی کشور است. در این طرح بودجه‌ای حذف نمی‌شود و هیچ کارمند و عضو هیأت علمی به خاطر این طرح بیکار نمی شود و هیچ مؤسسه‌ای نیز تعطیل نخواهد شد.
طرح ساماندهی آموزش عالی با هدف ارتقای سطح کیفی آموزش عالی کشور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند در  نشست خبری با اصحاب رسانه که روز چهارشنبه 13 اسفند 1399 برگزار شد، درباره طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی استان گفت: بعید می‌دانم الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند به دانشگاه بیرجند با عنوان «دانشگاه بیرجند ـ پردیس صنعتی بیرجند» به سرعت انجام شود.
به گفته وی براساس مقتضیات جمعیتی کشور و جمعیت دانشجویی و نقشه راهبردی علمی کشور پس از هزاران ساعت کار کارشناسی و علمی، مصوبه‌ای از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در 30 تیر 1399 به وزارت ‏علوم ابلاغ شد  که مؤسسات دولتی آموزش عالی کشور در 43  دانشگاه مادر الحاق شوند.
وی با بیان اینکه هدف ساماندهی تقویت و  ارتقای کیفی مؤسسات آموزش عالی کشور است، افزود: در این طرح از هیچ مؤسسه آموزش عالی ردیف بودجه‌ای حذف نمی شود و هیچ کارمند و عضو هیأت علمی نیز به خاطر این طرح بیکار نمی‌شود. 
زمان و شکل اجرا را مناسب نمی‌دانیم
رئیس دانشگاه معین استان خاطرنشان کرد: درباره زمان اجرا و شکل اجرای این طرح نقطه نظراتی داریم که به وزارت علوم منعکس کردیم. 
اجازه نمی‌دهیم خراسان جنوبی اولین استان باشد
دکتر خامسان عنوان کرد: اینکه طرح الحاق تاکنون به هشت استان کشور ابلاغ شده است و خراسان جنوبی اولین اجرا کننده این طرح به‌صورت پایلوت نیست.
رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه هدف اصلی این طرح تقویت و ارتقای کیفی مؤسسات آموزش عالی است گفت: الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند به دانشگاه بیرجند هنوز اجرایی نمی‌شود و در دست بررسی است.
استفاده از خرد جمعی
رئیس دانشگاه معین استان گفت:  برای ابلاغ و اجرای این دستورالعمل لازم است ضمن استفاده از خرد جمعی با استاندار محترم خراسان جنوبی و نمایندگان محترم مردم استان در ‏مجلس شورای اسلامی هماهنگی لازم به‌عمل آید.

آخرین ویرایش۱۴ اسفند ۱۳۹۹