انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۳ کد : ۲۰۹۱۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۱۱۷
تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روز چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ به امضای دکتر حسن سودمند افشار، رئیس مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند رسید.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسن سودمند افشار، رئیس مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری کنفرانس بین المللی تلسی را در دانشگاه بیرجند عامل تأثیرات فراوان در این رشته دانست و ادامه داد: وجود این تعداد دانشجو و عضو هیأت علمی در دانشگاه بیرجند از نقاط قوت دانشگاه است.
دکتر سودمند افشار با قدردانی از اقدامات انجام شده در دانشگاه بیرجند، به پیشینه مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم پرداخت و افزود: عمومی‌سازی نشر دانشگاهی سیاست مرکز نشر است. وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات این مرکز شامل؛ بین المللی سازی مرکز و تولید محتوا با همکاری اساتید شاخص اشاره کرد و بیان داشت: مرکز نوآوری دانش در مرکز نشر در برگزاری استارت‌آپ‌ها و نشر الکترونیک و فناوری‌های جدید فعال است. 
وی با برشمردن راهکارهای بالابردن رتبه نشریات، گفت: مرکز نشر درباره چاپ و نشر الکترونیک قدم‌های بسیار خوبی برداشته است که در این باره نرم افزار یادینا برای محتوا و نشر الکترونیک در حال آماده سازی است . وی وی با ارائه گزارشی از تولید محتوا در مرکز نشر دانشگاهی، گفت: تاکنون در مرکز نشر 1700 عنوان کتاب دانشگاهی چاپ شده است که از این تعداد 35 عنوان از ابتدای شهریور تا ابتدای آبان‌ماه جاری چاپ شده است. 
دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند به پیشینه آموزش عالی در استان خراسان جنوبی و وضعیت کنونی دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: دانشگاه بیرجند پیشران و عامل محرکه استان است. وی گفت: دانشگاه بیرجند از پیشگامان علمی سطح کشور و بین الملل و در جمع دانشگاه های جامع سطح 2 قرار دارد .
در ادامه این مراسم، دکتر اکبرپور، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه با معرفی حوزه معاونت پژوهشی گفت: 46 شرکت دانش بنیان و نوآور در دانشگاه بیرجند مشغول به فعالیت هستند.
وی به وجود 140 هزار کتاب در مجموعه کتابخانه مرکزی اشاره کرد و گفت: 15 نشریه علمی پژوهشی و هشت گروه پژوهشی در دانشگاه بیرجند فعال است.
همکاری مشترک در زمینه تألیف و تدوین کتب درسی و کمک درسی در رشته های مورد نیاز و مرتبط، برگزاری دوره‌های تخصصی ویراستاری توسط مرکز نشر جهت متصدیان و متولیان نشریات دانشگاه، همکاری در راستای تحقق اولویت‌های پنجگانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ویژه اولویت نخست آن یعنی مرجعیت و دیپلماسی علمی، هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی، همکاری در جهت ترویج و نهادینه‌سازی سیاست‌های صحیح چاپ و نشرِ منابع اطلاعات علمی از طریق ارائه مشاوره و برگزاری کارگاه آموزشی، تبادل اطلاعات و مستندات و همکاری در جهت تأسیس و راه‌اندازی سامانه پشتیبانی از تولید و تبادل محتوا و آموزش الکترونیکی دانشگاهی بخشی از موضوعات این تفاهم‌نامه است. این تفاهم‌نامه از تاریخ انعقاد به مدت 3 سال اعتبار داشته و در صورت تمایل دو طرف تمدید خواهد شد. تفاهم نامه مزبور در 9 ماده به امضای رئیس مرکز نشر دانشگاهی و رئیس دانشگاه بیرجند رسید.

آخرین ویرایش۱۸ آبان ۱۴۰۱