نشست هم اندیشی پدافند غیرعامل در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۵ کد : ۶۰۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۴۶۹

نشست هم اندیشی بررسی آسیب پذیری های استان با رویکرد پدافند غیرعامل صبح امروز دوشنبه 14 آبان 97 در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

در این نشست که معاون پژوهش و فناوی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاون اداری و مالی دانشگاه بیرجند و اعضای انجمن علمی پدافند غیرعامل استان حضور داشتند، اصغر نظافت مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان جنوبی با بیان تاریخچه تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در سال 1382 با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی دانشگاه در حوزه پدافند غیرعامل را مهم توصیف کرد و هدف گذاری، فرهنگ سازی و آموزش و برگزاری دوره های آموزش را از اقدامات این حوزه برشمرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان از تهیه و تدوین سند راهبردی طرح جامع پدافند غیرعامل استان توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند خبر داد و تأکید کرد: با توجه به وجود زیر ساختهای مناسب در کشور باید فرآیندها به درستی تعریف و از نیروی انسانی استفاده مناسب بشود.

وی افزود: انجمن علمی پدافند غیرعامل استان یک سازمان مردم نهاد است که با توجه به مردم نهاد بودن موضوع پدافند غیرعامل می تواند کمک شایانی بویژه در شرایط جنگ اقتصادی در اعتماد سازی و مقابله با جنگ روانی دشمن بکند.

دکتر حمیدرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه دانشگاه به لحاظ امکانات و گروه های پژوهشی می تواند به خوبی سند راهبردی پدافند غیرعامل را تدوین کند گفت: پدافند غیرعامل موضوعی بازدارنده است و هر اقدامی در کشور باید پیوست امنیتی داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پایداری انرژی و تولید پراکنده انرژی از منابع تجدید پذیر را با توجه به پتانسیل انرژی خورشیدی و بادی در منطقه با اهمیت ارزیابی کرد.

وی افزود: افزایش بهره وری در مبحث انرژی می تواند به موضوع پدافند غیرعامل کمک کند.

دکتر مهران تقی پور گرجی کلایی نایب رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل استان و عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند همکاری مستمر با دانشگاه و گروه های پژوهشی و پدافند سایبری را از اهداف و برنامه های انجمن علمی پدافند غیرعامل بیان کرد.

آخرین ویرایش۱۴ آبان ۱۳۹۷