ثبت‌نام دانشجویان نوورود

۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۳ کد : ۴۵۲۷ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۰۷۵۰
روند ثبت نام دانشجویان نوورود در سال تحصیلی جدید، با توجه به استقرار سامانه جامع دانشگاه و فراهم شدن زیر ساخت لازم، نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است.
ثبت‌نام دانشجویان نوورود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر حسین خزیمه نژاد مسئول ستاد استقبال و ثبت نام دانشگاه با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ثبت نام دانشجویان نوورود در دو مرحله غیرحضوری (اینترنتی) و حضوری صورت می گیرد.
مسئول ستاد استقبال دانشگاه یادآور شد: دانشجویان نووورد مطابق با زمان‌بندی اعلام شده ثبت نام اینترنتی را از طریق سامانه پویا انجام داده و در مرحله نهایی می‌بایست ثبت نام حضوری را در محل دانشکده‌ها انجام  دهند.

دکتر خزیمه‌نژاد افزود: دانشجویان پس از ثبت‌نام در دانشکده و اخذ کارت دانشجویی جهت دریافت تسهیلاتی نظیر خوابگاه و تغذیه به ادارات تابعه مدیریت امور دانشجویی معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پایش سلامت جسم در مرکز بهداشت و درمان دانشگاه انجام می‌گیرد که برای این منظور دانشجو باید مطابق با فرآیند و زمان‌بندی اعلام شده در وب‌سایت دانشجویان نوورود اقدام نموده و گواهی انجام پایش جسم را دریافت کند.

مسئول ستاد استقبال گفت: از دیگر موارد ضروری، انجام پایش سلامت روان است که دانشجوی باید پرسشنامه سلامت روان را که نحوه تکمیل آن در فرآیندهای ثبت‌نام به صورت کامل توضیح داده شده را کامل کند و  سپس پرینت خروجی پرسشنامه را شخصاً در ساعت اداری به مرکز مشاوره و درمان دانشگاه تحویل دهد.

وی تاکید کرد: شرکت کلیه‌­ی دانشجویان نوورود در طرح پایش سلامت جسم و روان الزامی است و در صورت عدم مراجعه، محدودیت­‌های رفاهی و آموزشی برای افراد فاقد کارنامه سلامت اعمال خواهد شد، همچنین مدارک ثبت نامی دانشجویان ناقص بوده و امکان انتخاب واحد در ترم آینده مقدور نخواهد بود.
دکتر خزیمه‌نژاد در ادامه به پذیرش 117 نفر در آزمون دکتری اشاره کرد و گفت: ثبت نام از این دانشجویان در دو مرحله غیرحضوری و حضوری انجام شده است.
وی ابراز داشت: در آزمون کارشناسی ارشد حدود 730 دانشجو پذیرفته شده‌اند که ثبت نام اینترنتی آنها انجام  شده است و ثبت نام حضوری آنها نیز در حال انجام است.
وی با بیان اینکه 1478 دانشجو در آزمون سراسری و کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده‌اند گفت: روند ثبت نام اینترنتی از این پذیرفته‌شدگان نیز درحال اجرا است.
شایان ذکر است؛ علاوه بر پذیرفته‌شدگان آزمون‌های سراسری، از پذیرفته شدگان بدون آزمون و استعدادهای درخشان پس از اعلام نتایج  طی روزهای آتی ثبت نام انجام خواهد شد.
همچنین در سال جاری متقاضیانی از کشور افغانستان برای ادامه  تحصیل دانشگاه بیرجند را انتخاب نموده‌اند که ثبت نام دانشجویان خارجی نیز طی چند روز آینده انجام می‌شود. 

شایان ذکر است: دانشجویان می‌توانند جهت اطلاع از جزئیات کامل نحوه ثبت‌نام به وب‌سایت ثبت‌نام دانشجویان نوورد مراجعه نمایید.

آخرین ویرایش۲۷ شهریور ۱۳۹۸