در جلسه هماهنگی رابطان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مرکز استان با حوزه نظام وظیفه مطرح شد؛

اقدام پیشروی دانشگاه بیرجند با راه اندازی سیستم یکپارچه؛ حذف مرحله مراجعه دانشجویان جهت دریافت نامه درخواست معافیت تحصیلی

۰۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۱ کد : ۶۶۶۲ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۹۱۶
جلسه هماهنگی رابطین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مرکز استان با حوزه نظام وظیفه نیروی انتظامی به همت مدیریت آموزشی دانشگاه برگزار شد. 
اقدام پیشروی دانشگاه بیرجند با راه اندازی سیستم یکپارچه؛ حذف مرحله مراجعه دانشجویان جهت دریافت نامه درخواست معافیت تحصیلی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، این جلسه که به میزبانی دانشگاه بیرجند و در سالن بشارت دانشگاه برگزار گردید، مجموعه قوانین نظام وظیفه عمومی و دستورالعمل های جدید این حوزه بازخوانی و بر اجرای کامل و بی عیب و نقص این دستورالعمل ها تأکید شد. 
دکتر محمدحسین خسروی، مدیر امور آموزشی دانشگاه، ضمن خیرمقدم به تمامی میهمانان حاضر در جلسه، از معاونت نظام وظیفه نیروی انتظامی بابت پیگیری ها و هماهنگی های لازم برای برگزاری این جلسه تشکر کرد. وی ضمن تأکید بر اهمیت پایش دقیق و به موقع وضعیت نظام وظیفه دانشجویان پسر، اهمیت تعامل موثرتر دانشگاه ها و سازمان نظام وظیفه را خاطرنشان شد.
در ادامه جلسه سرهنگ حسینی، معاون نظام وظیفه به صورت مشروح و مفصل مجموعه قوانین و دستورالعمل های اخیر نظام وظیفه را مرور کرد و بر رعایت موارد مهم آنها تأکید کرد. در ادامه پرسش و پاسخ بین رابطان دانشگاه ها، سرهنگ حسینی و  سروان ایوبی در خصوص فرآیندهای مربوط به نظام وظیفه دانشجویان پسر انجام شد. 
در این بخش دانشگاه بیرجند، پیشنهاد داد همانگونه که فرآیندهای مربوط به خروج از کشور به صورت کاملاً الکترونیک تدوین شده و مراجعات حضوری را به حداقل رسانده، فرآیندهای مربوط به درخواست و لغو معافیت تحصیلی دانشجویان نیز در بستر اینترنت ارائه و دانشجویان و همین طور مدیریت آموزش دانشگاه ها از مراجعات زاید و غیرضرور معاف شوند. 
همچنین در این خصوص برای تمامی حضار اطلاع رسانی شد که مدیریت آموزشی دانشگاه بیرجند در سال تحصیلی اخیر، طی یک اقدام پیشرو، مرحله مراجعه دانشجو جهت دریافت نامه درخواست معافیت تحصیلی را از طریق فراهم کردن این امکان در سامانه یکپارچه دانشگاه، حذف کرده و بدین ترتیب یک گام بزرگ در جهت الکترونیکی کردن این فرآیند برداشته است. لازم به ذکر است این جلسه با حضور رابطانی از حدود 15 دانشگاه و موسسه آموزش عالی مرکز استان برگزار شد.

آخرین ویرایش۰۱ بهمن ۱۳۹۸