کسب رتبه «ب» برای نشریه علمی مطالعات کاربردی علوم زیستی در ورزش در جدیدترین ارزیابی کمیسیون نشریات علمی کشور

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۳ کد : ۹۵۹۸ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۵۹۶
کسب رتبه «ب» برای نشریه علمی مطالعات کاربردی علوم زیستی در ورزش در جدیدترین ارزیابی کمیسیون نشریات علمی کشور

کسب رتبه  "ب" برای نشریه علمی مطالعات کاربردی علوم زیستی در ورزش در جدیدترین ارزیابی کمیسیون نشریات علمی کشور

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات علمی کشور (سال 1398)، نشریه علمی "مطالعات کاربردی علوم زیستی در ورزش" که از نشریات معتبر دانشگاه بیرجند می‌باشد، توانست رتبه "ب" را به خود اختصاص دهد. در این ارزیابی که در آن 1109 نشریه علمی شرکت داشتند؛ بر اساس آخرین شیوه نامه ارزیابی و رتبه بندی نشریات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛ نشریات به صورت خیلی خوب (الف)، خوب (ب)، متوسط (ج)، ضعیف (د) و بین المللی مورد رتبه بندی قرار گرفتند.

از معیارها و شاخص‌های جدید برای ارزیابی نشریات می‌توان به انتشار به موقع، داشتن وبگاه استاندارد، رعایت آیین نگارش و ساختار مناسب، رعایت فرآیند پذیرش مقالات و داوری تخصصی، وضعیت نشریه در نمایه‌های استنادی تخصصی – اجتماعی، رعایت اخلاق علمی نشر، جلوگیری از بروز تخلفات علمی و ...؛ اشاره کرد. نکته حائز اهمیت آن است که نشریه "مطالعات کاربردی علوم زیستی در ورزش" توانسته است رقابت و فعالیت پایاپایی با سایر نشریات حوزه ورزش در سطح کشور داشته باشد و به کسب این رتبه در حالی نائل آمده است که اغلب نشریات تخصصی ورزشی کشور از مؤسسات و دانشگاه‌های معتبری همچون دانشگاه تهران، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه گیلان و پژوهشگاه تربیت بدنی نیز به دریافت رتبه "ب" و بعضی دیگر از نشریات حتی به دریافت رتبه "ج" نائل شده‌اند (بهترین رتبه در حوزه ورزش رتبه ب می‌باشد).

لازم به ذکر است که نشریه علمی "مطالعات کاربردی علوم زیستی در ورزش" دانشگاه بیرجند از سال 1392 فعایت خود را آغاز کرده است. مدیر مسئول نشریه دکتر علی ثقه الاسلامی، سردبیر آن دکتر محمد اسماعیل افضل پور و مدیر داخلی آن دکتر مهتاب ناصح از اعضای هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه بیرجند و کارشناسان نشریه مجتبی امیرآبادی‌زاده و آسیه تاجی طبس می‌باشند. نشریه به صورت دوفصلنامه منتشر می شود و تاکنون 15 شماره از آن به چاپ رسیده است. پژوهشگران و محققان گرامی می توانند برای بهره‌برداری از نشریه و ارسال مقاله، به سامانه نشریه به نشانی www.jpsbs.birjand.ac.ir مراجعه نمایند.          جهت ورود به سامانه نشریه اینجا کلیلک کنید.

 

                                                

 

 

آخرین ویرایش۱۲ شهریور ۱۳۹۹